Alla inlägg under oktober 2009

Av Jonna - 4 oktober 2009 16:54

Hej alla där ute.

Ja jag  vet att jag inte skrivigt på länge, men man kan säga att det varit fullt upp.

Sedan en vecka tillbaka arbetar jag i Grums kommun. Jag har fått ett halvtidjobb i en förskoleklass.

Det har varit lite tufft att komma in i verksamheten men det skall nog lösa sig.


I dag har det varit vinterklädes koll i det Mollstedtska hemmet. Nisse hade en hel del men allt var så trist, svart, grått och trist. Så det kan nog bli så att vi får investera i ett nytt lite mer färgglatt set.

Emma hade en allmänt ointresserad inställning till vinterkläderna. Skodon därimot saknar alla inklusive jag själv. Skulle behöva både höst och vinterskor.

Ja vi får väl se vart den första lönechecken tar vägen...


Ja nu är det höst... Känns faktiskt ganska skönt. Stearinljus, mörker och längtan till jul.

Som de flesta av er vet är jag ingen soldyrkare utan håller mig mest till de svalare delarna av säsongerna. Just nu är det perfekt temperatur för mig.

Jag, Nisse och Pär har varit på en underbar och blåsig promenad på eftermiddagen. Pär fastnade hos sin far som behövde bygghjälp medan jag och sonen fortsatte hemåt.

Det är kul att promenera i Alster tycker jag, alltid stöter man på lite människor som man känner och så kan man ta sig en pratstund. Ganska härligt att vara hemma i Karlstad igen...


Kram på er där ute.

Jonna

Ovido - Quiz & Flashcards