Alla inlägg under december 2011

Av Jonna - 29 december 2011 22:38

Jaha, julen kom och julen gick..

Vi hann i alla fall klä granen innan vi skall ta bort den.

  Som vanligt hade vi sagt att vi skulle ta det lugt med alla paket.

Men som vanligt kändes det som om vi aldrig blev klara med paketöppningen.

Barnens högar var enorma.
Men summan av kardemumman så blev det nog ganska bra ändå.

Emma fick en massa saker till ridningen, lite presentkort men det häftigaste var nog en Iphone.

Nisse fick en massa spel till Wii´t, snösaker och andra leksaker.

Men hans största grej var nog hockeyspelet.
Pär fick jeans och lite hushållsplock.

och jag.... ja jag hade varit snäll i år också!



Handukar, presentkort på IKEA, mörk choklad, termosmugg, en Guess klocka, damsugare, underlägg till till datorn och lite annat.    

   

  Nisse gav upp ganska tidigt. Nerverna och det stora spänningen gjorde att det blev lite mycket. Observera sovstilen.

J



ulen passerade mycket bra. God mat och glada barn, ja för det är väl det som det handlar om. Att se sina barn lyckliga, glada och förväntansfulla ger mig näring för själen. Det ger mig energi att fortsätta.


Det jag känner att jag lyckats med är att det inte behöver handla om dyra julklappar eller märkesvaror. Nej det kan vara små tjänster eller små kramar. Mina barn vet att de är älskade och att jag skulle göra allt för dem. Men de vet också att jag omöjligt kan köpa dem saker för att konkurera med andra. Men det spelar ingen roll. Vi i min familj är ett lag, ett lag som kämpar tillsammans. Tänk att just jag fick den bästa familjen  !! 


God fortsättning på er alla där ute!


Av Jonna - 5 december 2011 22:02

LCHF pannkakor i all ära...

Ett tappert försök till att hitta ett alternativ till att ha något att lägga grädden och bären på.

Ja jag försökte, men jag mpste säga att det smakade faktiskt inget alls. Familjen verkade dock tycka att det var helt ok. Tillockmed Nisse smååt av våra sk pannkakor eller våfflor då jag helt enkelt tröttnade på att dutta med den sega smeten.

De frusna jordgubbarna kokades och serverades tillsammans med vispad grädde.


 


Men som sagt, smakade nästan inget alls, kanske får experimentera lite med receptet.

Barnens pannkakor därimot luktade gudomligt, kan stoltsera med att jag inte smakade det minsta.. faktiskt!!!


Därimot var det svårt att hålla sig ifrån pepparkaksdegen och den delikata garnityr Emma så varsamt lade på.


 


Smakade LITE....  


Nu under kvällen har Pär och jag äntligen satt upp lite köksgardiner.. Det tog bara 3 år!!!!
Nu skall vi bara köpa rundstavar så kan vi sätta upp vardagsrumsgardinerna också...


Kram på er alla där ute.!!

Av Jonna - 4 december 2011 20:45

Nyss hemkommen från en underbar Minihelg med bästa Petra.

Utan barn, män och andra ibland lite störande moment strövade vi omkring i Haga i Göteborg från öppning till stängning. Visst hittade vi några klappar men framför allt njöt vi av att bara vara.

Varför gör man inte detta oftare???

Kvalité, ladda batterierna eller helt enkelt plånbokstämning. Kalla det vad du vill men mysigt är det.

Som en liten bonus hade Petra kört ut barn och man till sommarstugan så vi kunde även mojsa oss på kvällen....

Här följer några axplock från denna helg...



Godis i lånnga rader, det märks att det lackar mot jul. Men visst är det vackert!?
  


Varför har inte vi sådana här mysiga fik i Karlstad??? Ser så mysigt ut att man nästan inte vågar sätta sig.

  
Här är hon.... Petra den bästa av de bästa ;). Tack för denna gång, hoppas det blir en repris inom kort.

 
Mycket god sallad på Brigatten. Men varför lägger man i morötter och kålrot? Är det bara för att jag inte får äta det eller? Skit samma det är helg. jag kan meddela att tallriken var tom när vi reste oss...
 
 
Lite snö och så är julstämningen komplett!!
  

Kvällens middag hämtade vi på Saluhallen. skinka, grönsaker, ostar och mörk choklad. Allt sköljdes ner med några.... nja flera..... nej det blev faktiskt ganska bra med vin.... Gott var det i alla fall.
Vi dinerade framför levande ljus och filmen Cocktail . Åh vilka minnen!
Vi konstaterade snabbt att dåtidens kvinnoideal var mycket trevligare än dagens. Då var det rediga lockiga och naturliga tjejer som gällde. Nu vet jag inte om det skall kallas opererade skelett eller fixade robotar. Nej heja 80-talet!!!

Nu jag kommit hem och i dag var det små projekt som gällde.

Krattning, målning och lite tvätt. Men det gör jag så gärna när mina bästa barn gav mig och Pär frukost på sängen i morse.

Tack älskade ungar!!!


(vet inte varför jag inte fastnar på bilderna....:) )


Kram på er alla där ute!

Ovido - Quiz & Flashcards