Alla inlägg under december 2014

Av Jonna - 13 december 2014 22:20

Uppallad i soffan med one piecen på.
Bredvid mig ligger Nisse under en filt och myser. Det är Star Wars på TV. Episode 2. Tänk att detta fortfarande funkar. När jag var liten lekte vi star wars. Tyvärr fick jag aldrig vara Leia. Det skulle alltid en annan viss vara...
När vi lekte "V" i skogen vid Hammarlunden fick jag inte vara Diana heller. Jag fick vara hon den där andra onda som var blond. Hon som ingen minns namnet på. 
Hamarlundskogen hade många bra lekmiljöer. Samtidigt som vi lekte "V" kunde man nämnligen också leka häst.
Speciellt kul var det om A,J och J var med. De var klassens hästtjejer, De kunde allt och jag var så imponerad.

Vad jag förstått leker man inte inte så längre. Nisse har berättat att det finns två lekar man kan leka om man inte vill spela fotboll på rasten.
Den ena heter 15 leken och den andra gamla hederliga Dunken. Tänk att den lever kvar än.

Annars har dagen varit mycket bra. Nisse har tillockmed varit på ett kalas. Maxad med mediciner och en ordentlig vila gjorde att han orkade med hela kalajset. Underbart.
Själv har jag storhandlat julklappar. Är nu nästan färdig. Det är bara svärisarna kvar. Någon som har något tips så får ni gärna höra av er.

Kram på er där ute!


Av Jonna - 12 december 2014 23:57

       

Halloj! 

Sömnlös i sängen efter en lång dag. 

Har försökt att hitta någon slags julstämning. Julmusik i bakgrunden och ångra pepparkakor har dekorerats. 

Men efter att ha spenderat halva dagen på sjukan med Nisse och sedan mutat honom till frisören tog orken slut.

Ville bara hem! 

Tänk vad skön en soffa kan vara!!

Emma satte igång med lussekattsbak, underbara varelse. 

Sen blev det pizza. 

Men nu som sagt så ligger man här. 


Äh jag gör ett försök till, god natt!!!

Kram på er där ute! 


Av Jonna - 11 december 2014 15:21

Trodde allt skulle bli bra igen. Trodde Nisse hade passerat det värsta och att han snart skulle komma tillbaka till skola, träning och vardag. Han skulle bara få några veckor på sig så skulle vi köra på som vanligt.

Men det blev tvärnit. Från att bara vara lite hostig så blev han tvärtät på några få timmar.
Emma hade lagt sig och Pär var på julbord.
Nisse och jag satt i soffan och försökte andas med hjälp av alla de maskiner och mediciner vi hade hemma, men icke.
När färgen runt munnen började bli lila och Nisse själv började få panik var 112 ett faktum.
Blåljus och ilfart till sjukan.
Här fick han all hjälp som fanns men det tog lång tid innan allt lugnade sig.
Nisse blev kvar i nästan en vecka innan läkarna vågade ta bort syrgasen och släppa hem oss.

Nu sitter vi här jag ock lillemannen. Han är överlycklig för att få vara hemma.
Kompisen K kom samma eftermiddag för att leka lite. Härligt att se dem tillsammans. 
K´s mamma kom hem med lite läxor som vi sitter med just nu.
Han är glad, han är sprallig men hela tiden andfådd...
Min lille superhjälte.

I kväll händer något stort.
Nisse har fått biljetter från lekteapin (TACK!!!) för att gå och titta på sitt älskade Färjestad.
På fjärde raden!
Han är så laddad. medicinväskan är packad och kläderna framlaggda.
Måtte detta nu gå bra.

I morgon skall vi tillbaka till sjukhuset för mer tester och för att diskutera framtiden.
Skall även slänga in junior till frissan, han ser nu ut som..... ja ´jag vet inte, inte Nisse i alla fall.

Kram på er där ute.

Av Jonna - 3 december 2014 22:59

 

En dag som började riktigt jobbigt men avslutades med en mysig julpyntarkväll. 

Värk, hjärndimma, magproblem och allt annat som hör till min hypotyreos har bråkat med mig i dag. 

Har haft mina symtom under någorlunda kontroll men ibland orkar man inte mer. 

Sov i 4 timmar när jag kommit hem från jobbet. 

Men på kvällningen bestämdes det i familjen att det skulle julas. Äntligen. 

P värmde glögg och barnen började städa. Så det var bara att hänga på. Nu efteråt är jag mycket nöjd.

Längtar som bara den till julen, skall bli så mysigt. 

Önskelistan är lång...


Kram på er alla där ute!!



Ovido - Quiz & Flashcards