Direktlänk till inlägg 21 november 2014

jisses vilket år!

Av Jonna - 21 november 2014 17:38

Med endast ett inlägg om året kommer man inte långt.
Det är snart ett år sedan jag skrev sist...
Men det har varit fullt upp.

I början av året opererade jag mig med en lång återhämtning.
Men jag var ganska snart på fötterna igen. 

Våren gick och snart var det dags för barnens examen, Emmas fördelsedag och den efterlängtade konfirmationen.
Konfirmationsåret har bestått i ett varierat ridande tillsammans med många av kompisarna från stallet.
Detta passade Emma som handen i handsken. Det hela avslutades med ett ridläger på Gotland. Man kan ju bara ana avudsjukan hos modern. Tänk om sådant funnits på min tid.
Presenten som Emma fick fick bli både konfirmationspresent och födelsedagspresent. 
Gissa om den föll i god smak

         

Lite senare vankades det bröllop.
Min lillebror Viktor stod brudgum tillsammans med sin brud Helena. Jag och Pär fick äran att agera toastmasterpar.
Båda svarade ja i Hammarö kyrka och kalaset blev lyckat. Tyckte nog min och Pärs insats gick bra också.
Brudparet var så fina och strålade som aldrig förr.

   

Men allt eftersom sommaren fortskred så blev Nisse hostigare och hostigare. Hans astma har vi full koll på trodde vi och till en början nochade vi vaknätterna och pipandet i bröstet. 
Nu några månader senare vi vi bättre. Han hade drabbats av ett mycket envist virus som gjorde att hans värden dök.
Nisse blev inlagd under tre längre omgångar då han behövde syrgas och ständig övervakning.
Många olika medicinder sattes in för att hjälpa honom med det var tillslut dunderkuren med Prednisolon som tog knäcken på viruset.

 

 

I dag mår han bättre och har börjat skolan igen.
Hans astma är under kontroll och nu jobbar vi istället mot de jobbiga bieffekterna som kortisonet kom med.
Det är en bra medicin men fasen vad den gör med kroppen.
Nisse gick upp ca 16 kg på 2,5 månad. Tyvärr släpper inte viktökningen direkt, utan han behöver ha tålamod och så sakterliga väcka kroppen efter ett halvår av kämpande. 
Vikten är värst, och med vad den gjort med kroppen.

   

Första bilden är från i sommras tillsammans med flickvännen Linnea.
Den senare bilden är ifrån sista turen på avd 12.

Precis när vi trodde att vi skulle få tillbaka vardagen så var det Emmas tur, eller otur.
Under en praktikperiod i Sunne råkade hon bli trampad och fick två ordentliga frakturer högt upp på fotryggen.
Hon är nu inne på sin 5e vecka, kanske blir hon av med gipset om en vecka. Hoppas!!

   

Vilka kämpar vi har jag och Pär. Malliga är vi som bara den!

Glömt att berätta om våran nya familjekompis.
Som ni vet red Emma på Connemaran Happy fram till i våras när han flyttade med sin ägare till Kil. Snart efter kom Tinkern Pajjen in i våra liv, och med honom ägaren Eva.

 
Denna bekantskap är vi mycket glada för. Emma och Pajjen började få upp flåset ordentligt när plötsligt både Pajjen och Emma blev skadade. Pajjen av en dum ink och Emma med sin fot. Så nu får de vila och komma igång igen efter jul.

 

Skall nu försöka hålla lite bättre med uppdateringar i denna blogg.
Kul om ni vill följa med mig!

 

Kram på er där ute!



 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna - 21 juli 2018 11:01

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0966245068"

Av Jonna - 13 oktober 2017 08:44

Det har gått tre år sedan jag bloggade sist.Tiden bara springer iväg. Mycket har hänt och allt man gått igenom ger lärdomar och erfarenheter man sedan bär med sig. Att stanna upp och andas har jag blivit bättre på. Men mitt i all denna "visdom" och e...

Av Jonna - 13 december 2014 22:20

Uppallad i soffan med one piecen på.Bredvid mig ligger Nisse under en filt och myser. Det är Star Wars på TV. Episode 2. Tänk att detta fortfarande funkar. När jag var liten lekte vi star wars. Tyvärr fick jag aldrig vara Leia. Det skulle alltid en a...

Av Jonna - 12 december 2014 23:57

        Halloj!  Sömnlös i sängen efter en lång dag.  Har försökt att hitta någon slags julstämning. Julmusik i bakgrunden och ångra pepparkakor har dekorerats.  Men efter att ha spenderat halva dagen på sjukan med Nisse och sedan mutat h...

Av Jonna - 11 december 2014 15:21

Trodde allt skulle bli bra igen. Trodde Nisse hade passerat det värsta och att han snart skulle komma tillbaka till skola, träning och vardag. Han skulle bara få några veckor på sig så skulle vi köra på som vanligt. Men det blev tvärnit. Från att b...

Ovido - Quiz & Flashcards