Alla inlägg under oktober 2017

Av Jonna - 13 oktober 2017 08:44

Det har gått tre år sedan jag bloggade sist.
Tiden bara springer iväg. Mycket har hänt och allt man gått igenom ger lärdomar och erfarenheter man sedan bär med sig. Att stanna upp och andas har jag blivit bättre på.
Men mitt i all denna "visdom" och erfarenhetsuppsamlande har också något annat vuxit fram. En irriterande, frustrerande och riktigt onyttig känsla börjat ta upp det mesta av min tanke.
Jag vet att det bara vore lätt att släppa det, jag har försökt men tro mig det går inte.


Min livsfilosofi är ganska enkel, försök vara positiv. Försök vara behjälplig. Tag för dig, ingen kommer lägga möjlighteter eller utvecklingsmöjligheter i knät på dig.
Finns ett problem, lös det eller släpp det.
Jag har blivit så vuxen nu så jag inser att om något skall hända får jag göra det själv.
Pär lärde mig ett nytt ord igår. Nånismen, nån får göra, nån får fixa, nån får ordna. Problemet är bara att denna nån också oftast lider av Nånism. Så vad blir gjort? Inget.


Den senste tiden har jag oftast avslutat dagarna i ren ilska. Människor negativitet, lathet och dumhet äter upp mig.
Nu vill jag inte dra alla över en kant. Men dessa situationer och människor tar så stor plats just nu så jag har svårt att se något annat.


Försökte ransaka mig själv igår. Vad kan jag göra för att förändra detta? Ganska snart insåg jag att jag inte kan ändra andra människor attityd. Bara mig själv.
Så slutsatsen kom ganska fort att även jag får börja göra bättre val i livet.
Göra roliga saker, träffa glada och positiva människor, andas varje dag, tänka över karriären och försöka hitta bättre vägar att gå.
Idioter, latmaskar och surkärringar kommer alltid att finnas. Det är de som mår dåligt. Jag måste försöka pränta in detta i min skalle. Problemet är att de konstant påverkar mig så starkt. Så här kommer en lista jag måste få ur mig för att kunna släppa en stund för att kunna ta upp skolböckerna igen. AAAhhhhhh

- Idioter som anser att de kan köra förbi hela bilkön för att sedan knö sig in extremt oaktsamt och otrevligt.
- Föräldrar som sätter barnen på pidestal och lever i en dimma där deras barn aldrig gör fel.

- Människor som lever för att förpesta sin omgivning med otevliga kommentarer och total negativitet.

- Läkare som anser att feta människor inte kan vara sjuka, ha dåliga värden eller behöver någon som helst hjälp just bara för det faktum att de är feta.

- Människor som missbrukar sitt uppdrag och inte inser att detta resulterar i kaos.


Ja listan kan bli lång.....

Nej, upp med hakan och ta ett djupt andetag.
Går och kissa, drick vatten, öppna altandörren och ta fram skolböckerna.....

Ovido - Quiz & Flashcards