Alla inlägg under april 2012

Av Jonna - 25 april 2012 21:25

Nyss hemkommen från en härligt arbetspass på 14 timmar. Puh!
Barnen hämtade från barnvakten då Pär är bortrest.

Men snart är det helg och då skall vi kramas och mysa hela familjen!!


Är fortfarande fundersam på Emma...

I måndags hoppade hon på en trevlig men lite het häst. De missuppfattade varandra och Emma störtar in med huvudet först i hinderstödet. Hon landar hårt och jämrar sig över vaden som värker. Men hon satt upp igen som hon alltid gör.

Men efter ridpasset börjar hon inse att kroppen nog fick mer stryk än hon trodde.

När hon på kvällen sedan stelnar till i nacke och rygg var det bara att bege sig till akuten!

På med nackkrage och in i röntgen.!!! Man blir lite spak då kan jag säga...

Men det var inget som gått sönder, hon hade helt enkelt bara fått en jäkla smäll.


Hon har varit hemma i två dagar från skolan. Men i morgon skall vi testa, testa och se om det fungerar.

Blir lite fundersam bara.. Varför får man inte vabba när barnen fyllt 12 år? Jo visst om man har läkarintyg ja, men inte annars. Lätt om ungen ligger hemma och kräks eller som i detta fallet. Okej inget var trasigt inget blödde och inget behov av sjukhusvård. Men jag är fortfarande mamma och måste ta hand om mitt barn om det inte mår bra. Speciellt efter en sådan smäll mot huvud, nacke och rygg.

Men nu hävdade läkarna att hon skulle klara detta utmärkt. Jo Visst.

Första dagen var det Pär som hade koll på henne. Dels jobbade han lite hemmifrån och sedan fick hon följa med till hans jobb. Jo det är klart att man skulle fixa det. Tycker bara att 12 års regeln är lite väl tuff. :(


Nu är det natten och båda grynen sover. Skall snart nanna jag också!


Kram på er alla där ute!

Jonna

Av Jonna - 22 april 2012 21:05

Jaha, söndag kväll.

 

Lite ångest, lite funderingar om veckan. Hur skall vi lösa den kommande veckan.
Hämtningar, lämningar, träningar, middagar, handling och ja just det ja, andas
också!! Sen helg, långhelg om allt går som det skall.

är det mycket som händer. Någon fyller år, eld som skall brinna, och majning så
klart.

Dessutom skall vi fälla den stora björken. Det är med stor sorg vi
insett att den måste ner. Grannarna sitter och håller i sig i köksbordsbenen så
fort det blåser. Trädkronan smeker deras tak medan vi håller tummarna för att
inte det skall rasa in i deras hem.

Barnens gunga är i trädet, fåglar bygger bo där, ja nu skall det ner. Men det är inte
gjort i en handvändning…

Vi testade förra helgen men vi insåg ganska snart att vi behöver mer utrustning,
mer mod och kanske mer folk.

Vi har pratat med sånna där trädfällningsfolk. Men de skulle ha en fem sex tusen!!
Lägg ner! Finns inte en chans!!


Nej sele på och lite mod i kaggen! Hej och hå, hur skall det gå???


Många av er har följt min viktresa, den har varit krokig och allt för ofta i
uppförsbacke. Men jag vill passa på att tacka för alla underbara och vackra ord
som peppat mig. Jag har som många vet valt en vag som visserligen går sakta men
kanske åt rätt håll. Det är tufft, men jag känner att jag mår bättre. Tyvärr är
min kropp emot mig då den proteseterar i form av värk och kramp. Och nu är det
inte träningsvärk jag menar utan annan värk som bara jävlas och sätter käppar i
hjulen. Förbannad? Nej det är bara förnamnet. Men jag tar en dag i taget. Sakta
men säkert.


Men det är klart, får man leva med den bästa mannen på jorden som servar med
frukost på sängen så skall jag inte klaga. Tack för att du finns!

 


Kom igen nu veckan HIT ME!!!


Passar på att bjuda på en liten film av Nisse 2 år.

Lyssna till den vackra texten!


 

Kram på er alla där ute!


Av Jonna - 4 april 2012 20:55

En dag kvar... Sedan ledigt. Skall göra allt i min makt för att den skall bli så bra som möjligt. Börjar 7.30, slutar 18,00! Ge mig styrka! Dessutom är Nisse krasslig så nätterna är ju inte heller speciellt vilosamma.

Men som sagt, snart...


I dag har det varit påsklunch på jobbet. Det flöt på bra även om själva maten är under all kritik.

Vi hade bland annat en diskussion om det var någon skillnad på julmust och påskmust eller inte. Skönt när man är liten att det är där nivåna på problemen ligger.


Kram på er alla där ute!


Av Jonna - 3 april 2012 20:20

Trött så trött. Har inte fått sova ordentligt. Känner mig ganska sliten faktiskt.

Men det är snart helg och med det en massa trevligheter. Hoppas nu bara att vädret håller i sig så man kan får vara ute och påska lite.

Bästa Petra och barnen kommer också, skall bli SÅ kul.

För er som inte vet är Petra min kusin. Vi är så olika som man bara kan bli med det skiter vi i. Vi gillar varandra ändå!!


I morgon ringer klockan 04:15! Så nu är det dags att knoppa.

Ha det så bra alla ni där ute.

Av Jonna - 1 april 2012 11:54

Jaha då var det dags för nästa generations ryttare att inta manegen.

Vill inte påstå att varken jag eller Emma tvingat honom att få detta intresse. Nej detta är av egen fri vilja.

Nisse har idag genomfört sin första tävling till häst. Eller häst? Vet inte riktigt.

Emil heter han i alla fall.

Det var en mycket bra clear round och med detta också en rosett.

 

Denna bild är tagen precis innan vi skall åka.

Humöret på topp!!!










     


Nu har vi landat hemma för en kort stund.

Sedan skall andra träningsväskan packas  för då skall vi fara till Nisses innebandyavslutning.

Det ryktas om att det skall match mellan vuxna och barn. Spännande.

Vart Emma är? Kvar i stallet naturligtvis!!


I morgon är det vardag igen. Känner att det det dock skall bli skönt med kortvecka. Är lite sliten i sinnet...

I påsk är det som vanligt späckat schema. Kallingarna kommer, vi skall besöka både farmor/farfar och mormor/morfar. Sen naturlitvis en sväng till de nära och kära som har lämnat oss.

Ha det bra där ute!


Ovido - Quiz & Flashcards