Alla inlägg under augusti 2009

Av Jonna - 31 augusti 2009 22:06

Jaha då var det måndag igen...

Har varit och besökt min gamla arbetsplats på Lorensberg, kul men det känns lite konstigt att alla mina barn är borta. Alla har börjat skolan, ja för det var ju faktiskt några år sedan vi bodde i Karlstad senast. I morgon skall jag tillbaka och vicka, kul!

Jag känner verkligen att jag vill ha ett fast arbete igen. Att ha sin trygghet med barn och kollegor som man känner väl. Jag tycker det är svårt att komma in som ny, jag gillar inrte känslan riktigt. Jag vill ha kontroll och jag vill vara i en säker sits, kunna stå för vad jag gör.

Att komma som vikarie är intressant och lärorikt men ack så svårt. Nya namn och rutiner, jag vill helst lägga krutet på planerad pedagogik. Äh nu får jag sluta, det blir bra snart och jag skall vara tacksam att det finns möjlighet att vicka.


I helgen skall vi få besök från Borlänge. Det känns så otroligt kul. Det var länge sedan vi träffades så vi har mycket att ta igen. Våra barn är jämngamla och har lekt sedan de var pytte små. Faktum är att vi träffades genom en site på internet. Men sedan dagen vi möttes har vi haft kontakt. Det är ena riktiga goa människor jag pratar om. Lätta, glada och framför allt positiva människor. Åh vad jag längtar till helgen. Vi har inte försökt planera så mycket utan vädret får bestämma ganska mycket. Men mys, vin och prat kommer det att bli mycket av... :)

Välkomna Pernilla, Rickard och Mio!!

Av Jonna - 30 augusti 2009 15:34

Hej alla glada.

Hade kräftskiva hemma i går som sagt...

Lite trött, annars ingen fara.

Vi började kvällen med en bål på framsidan medan vi väntade in se sista gästerna (som kom 50 min sent... hmhmhm)

Sedan gick vi husvisning för de som inte varit hemma hos oss tidigare. Jag hörde mig själv säga flera gånger att detta skall vi göra, och detta skall vi göra... bla bla bla. Men det är som att man vill försvara att man inte valt alla färger och tapeter själv utan att det skall åtgärdas så småningom...


Sedan blev det bubbel och tipspromenad, jag kom i samma lag som Henrik Sundberg och tur var väl det !!

Efter tipspromenaden var det dags för Wii bowling i hallen med storbildstv. Skitkul.

Och så äntligen var det dags för mat. Vi sjöng, åt och skrattade. Några blev trötta tidigt och några blev visst aldrig trötta. Vi kom i säng vid 3 tiden, och det var länge sedan jag sovit så gott.

Nu är det söndag eftermiddag och vi har precis städat den inplastade altanen.

Bilder på denna underbara kväll kommer senare.

Kram på er där ute i webb världen.

Jonna

Av Jonna - 28 augusti 2009 20:40

Jaha då var det dags...

I morgon bär det av till apoteket, skall inhandla en sk pensionärsgodislåda.

Det är alltså en sån där liten platslåda med olika fack för veckans alla dagar och varje dag har i sin tur olika fack. Detta för att hjälpa den medicintagande människan att hålla ordning på vilket piller man skall ta när.

Just nu är jag uppe i ett orange, ett blått och två vita där en är rund och den andra avlång. Hör ni hur det låter!!! Helt befängt.

34 år och medicinberoende. Eller ja beroende är kanske inte rätt ord men om jag inte tar dem så blir jag inte så trevlig att umgås med. Man skulle faktiskt kunna säga att det är för min omgivning som jag tar dessa delikata små färgglada pastiller.


Just i kväll sitter jag med en härlig nackspärr. Passar bra då vi skall ha hem 15 pers i morgon på kräftskiva. Det är min älskade make skall ha kalas med sin herrklubb. Respektive är medbjudna och i år skall vi tydligen vara hemma hos oss.

Det skall bli jättemysigt. Två nya tjejer kommer med och om jag skall vara ärlig är jag riktigt nyfiken vilka dessa är.

Tyvärr är det andra som valt att tacka nej till att komma men vi får hoppas de kommer nästa år. Hade varit roligt om alla kunde vara med.


Med tanke på alla åkommor jag dragit på mig vill jag dock påpeka att jag inte är bitter eller gnällig. Men man börjar ju fundera vart det skall sluta... Men de finns de som har det värre, mycket värre...


Kram på er alla där ute.

En liten önskan, jag är så nyfiken på vilka ni alla är som läser detta. Kan ni inte lämna en kommentar eller bara säga hej på FB.

Kram igen.

Jonna

Av Jonna - 27 augusti 2009 11:06

God morgon eller skall jag säga god lunch?

Vaknade i morse av ett jobberbjudande som jag var tvungen att tacka nej till (pga att mitt brottsregister inte kommit tillbaka än) Det är så jä... irriterande. Jag behöver och vill jobba och erbjudanden finns, men så länge inte pappret finns så får jag inte.

Jag har full förståelse för själva meningen med det men jag kan inte förstå hur det kan ta så lång tid!!

Nästa vecka är jag bokad två dagar, jag hoppas vekligen att alla papper är i ordning tills dess.


I dag är Nisse hemma, han fick en ledig dag. Skönt att kunna göra så ibland. Vi skall bara mysa och leka hela dagen. Han växer så fort att det är svårt att hänga med.

Just nu är han inne på en "min hjärna säger" period. Hemma hos mormor Lena finns det flera läkar böcker med mänskliga genomskärningar, något som fasionerar Nisse mycket. Han frågar dagligen om hur den ser ut, hur känns den eller hur den luktar. Många frågor har jag svar på men långt ifrån alla. Faktum är att han hörde mig berätta om när jag åt fårhjärna när jag var i Bolivia. Sedan dess måste han bara veta allt om hjärnan. Han kommer säkert att bli läkare när han blir stor och inte mig emot, jag med alla mina små krämpor.

Så fort kompisen Stella är här leker de doktor. I början var det jätte kul att undersöka varandra, men jag och Stellas mamma fick ibland lite dåliga vibbar när de stängde in sig och ville vara själva... Nu mera håller de sig till att laga och undersöka sina gosedjur och dessutom har de dörren öppen.


Kram alla där ute!

Jonna

Av Jonna - 24 augusti 2009 22:19

En vacker sommarsöndag packade min man en härlig picnic. Jag hade köpt billjetter till Kuta och Kör i Mariebergsskogen.

Vi tog båten dit och fick oss en underbar eftermiddag. Tack min älskade make för att du finns!!!

Av Jonna - 24 augusti 2009 22:17

Av någon anledning är det småkusinerna som alltid bangar först på kortspelskvällarna... Men de fick vara med ändå!

Av Jonna - 24 augusti 2009 22:12

Kusin Alvin besökte oss och passade på att bajsa på fasters golv. Så då var det bara att placera det lilla underbara livet i duschen, men han verkade inte ta illa upp...

Ovido - Quiz & Flashcards