Alla inlägg under april 2011

Av Jonna - 27 april 2011 09:37

Hej hallå i lingonskogen!!


Då var det dags för lite bloggning igen. Sitter hemma och firar min födelsedag i regnet vabbandes för Emma som ryckt 4 tänder! Hon var superduktig!!! Tandläkaren stack henne otaliga gånger med sprutan. Tillslut var hela munnen på henne bedövad och hon kunde lugnt ligga och vänta på när tängerna togs fram för att rycka ut de stackars mjölktänderna som inte ville ut. I min värld så saknar dessa tänder rötter, men av vad jag kunde se så var de riktigt stora så jag kan förstå att de inte var lösa. Ute är de i alla fall! Nu har förhandlingen med tandfeén börjat.... Själv tyckte jag nog att de sporrar hon fick var nog men Emma har andra planer. ;)




Påsken har passerat. Vi tillbringade några underbara dagar i Götebrorg tillsammans med min underbara kusin och vän Petra Kalling och hennes familj. Det blev en massa god mat, fixning i trädgården, mysning och skratt!! Vädret var toppen liksom humöret på alla barn. Det var bara min mage som trilskades som vanligt. Tur att det finns apotek på kusten också. ;)

Men till alla er som som jag inte träffat på under påsken vill jag här skicka en liten Påskhälsning från oss på Hoppdansliden.





Vi har fått tillökning i den Mollstedtska klanen också!

Välkommen säger vi till Vinston Mollstedt, född den 9 april. Stolt mor och far är Frida och Klas. Grattis säger jag också till den stolta storebrodern Alvin!


 




Av Jonna - 10 april 2011 18:32

Då har mannen lämnat mig för ytterligare en tur till Malmö. Börjar bli en vana att han drar på söndagen. Men denna gång kommer han faktiskt hem redan på onsdag.


Helgen som varit har varit fylld av roliga aktiviteter.

I lördags tog jag och mina kollegor tåget till Arvika av alla ställen.

Vi skulle fira våran Brit som gått i pension. Efter några skålanden på tåget så begav vi oss till HamAm. Det är ett turkiskt bad som i all sin enkelhet jag verkligen kan rekomendera. Åh vad mysigt och Åh vad härligt det var. Tvagning, och skrubbning om vart annat. Kan vara så att det blev en så god stämning pga av all dryck också men det är ett härligt gäng ändå.

När vi möra, rena och lena lämnade stället begav vi oss till Ohlssons brygga.

Där satt vi ute och solade och tog en liten dricka innan tåget tog oss hem igen. Många hoppade av i Kil men vi övriga intog metropolen Karlstad.

Men alla våra badkassar och rosa kinder åt vi lite mat på Pace.

Hade hört att det inte skulle vara så bra men det kan jag inte hålla med om. Maten var jättegod och mysfaktorn var hög. Visst det blev en hel del krångel med väntetiden, beställningarna och framförallt betalningen. Men ut kom vi och nöjda var vi. När alla andra begett sig hem satte jag mig i en taxi och åkte till Tess och Anders där resten av min familj fanns för att fira Stella och Anders födelsedag.

Grattis igen!!!


Idag har vi rensat, och rensat och rensat. Bilen min är full av skit som skall till tippen i morgon, tur att jag är ledig.


Har även varit och snosat nykläckt bäbis.

Klas och Frida har väntat länge på sin lilla dotter. Den rosa mattan är på plats, liksom de små rosa kläderna..... Men gissa om de blev förvånade när det dök upp en lite grabb!! Ja ja rosa på killar är skitsnyggt, det tycker i alla fall jag!!

Namnet? Ja det är inte bestämt än. Faster har lagt in om några ickeönskemål, vi får väl se vad det blir!


Kram på er alla där ute!



Av Jonna - 1 april 2011 18:31

Äntligen Fredag!

Har i flera veckor varit vardagsgräsänka. Kan tala om att det tar på krafterna, speciellt när man inte alls är van att varken vara själv eller att jobba heltid (nästan).

Men nu är han hemma. Mannen i mitt liv. Han står i köket och gör i ordning lax och bakpotatis, skall tydligen bli en förrätt också! Mums.


Helgen skall gå i lugnets tecken. Har varit bokade varje helg sedan i julas. Men denna helg har vi bara en hopptävling och lite Stella pass. Annars bara lugn och ro....


Hoppas alla ni andra också får en toppen helg!

Kram på er alla där ute!

Ovido - Quiz & Flashcards