Direktlänk till inlägg 23 november 2014

tröttsöndag!

Av Jonna - 23 november 2014 22:23

Hej igen!

Söndag kväll och vilken helg det har varit!
Ny frisyr!
  Vågade inte kapa så mycket men lite av det slitna är borta i alla fall. Mitt hysteriska blonda fick ge vika för en lugnare mer anonym blond. Men jag är mycket nöjd, tack Linda på Clipodrom.
I lördags var det kalas med stort K. Pärs herrklubb bjöd in på finmiddag på stan. Ungefär en gång om året får vi "fruar" följa med. Vi kvinnfolk drinkade lite på Tempel medan herrarna hade sitt möte, sedan var det middag på Guldapan.
Till förrätt jubord!!!!! och till varmrätt Oxkind, mycket gott!
Vi hade superkul, kvällen avslutades med att vi slog klackarna i taket på Pitchers. Åh vad roligt vi hade!
Får lida en aning för detta i dag. Men bakis? jag? neeeej.....

Nu hör det till saken att Emma och två av hennes kompisar agerade barnvakt här hemma. Totalt var det 7 personer och en hund här när vi kom hemramlandes på natten. Madrasser i hela vardagsrummet, godispapper i hela huset, disk på hög i köket. Men det är så härligt att de vill vara här. Så de är så varmt välkomna.
Men pga nattgästerna skyndade jag mig in i duchen i morse för att eleminera eventuella spår av gårdagen. Vet inte om jag lyckades så bra med jag fick en hel del kramar och alla överlevde, så jag tar det som ett gott tecken.
Sedan intogs en gemensam frukost. Fick prova på att vara 7 barnsmor och matte. Funkade bra! Kanske skall ta ett snack med Pär innan tanten blir för gammal...... eller inte.

Dagen i dag har bestått av pizza, sömn, städ, och film...
Kändes som om det var den bästa nivån för aktivitet i dag.
Nu laddar vi upp för en ny vecka med gipsborttagning, röntgen, tandhygenist, kalas och jobb.

Tack och godnatt.
Kram på er därute!

 
 
Ingen bild

Karin

23 november 2014 23:50

Vad härligt att du roat dig o rockat o haft hemmet fullt. Säg till nästa gång du vill dansa så drar vi till Pitchers! Kram o godnatt o håller tummarna för veckan som kommer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna - 21 juli 2018 11:01

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0966245068"

Av Jonna - 13 oktober 2017 08:44

Det har gått tre år sedan jag bloggade sist.Tiden bara springer iväg. Mycket har hänt och allt man gått igenom ger lärdomar och erfarenheter man sedan bär med sig. Att stanna upp och andas har jag blivit bättre på. Men mitt i all denna "visdom" och e...

Av Jonna - 13 december 2014 22:20

Uppallad i soffan med one piecen på.Bredvid mig ligger Nisse under en filt och myser. Det är Star Wars på TV. Episode 2. Tänk att detta fortfarande funkar. När jag var liten lekte vi star wars. Tyvärr fick jag aldrig vara Leia. Det skulle alltid en a...

Av Jonna - 12 december 2014 23:57

        Halloj!  Sömnlös i sängen efter en lång dag.  Har försökt att hitta någon slags julstämning. Julmusik i bakgrunden och ångra pepparkakor har dekorerats.  Men efter att ha spenderat halva dagen på sjukan med Nisse och sedan mutat h...

Av Jonna - 11 december 2014 15:21

Trodde allt skulle bli bra igen. Trodde Nisse hade passerat det värsta och att han snart skulle komma tillbaka till skola, träning och vardag. Han skulle bara få några veckor på sig så skulle vi köra på som vanligt. Men det blev tvärnit. Från att b...

Ovido - Quiz & Flashcards