Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Hit me!

Av Jonna - 22 april 2012 21:05

Jaha, söndag kväll.

 

Lite ångest, lite funderingar om veckan. Hur skall vi lösa den kommande veckan.
Hämtningar, lämningar, träningar, middagar, handling och ja just det ja, andas
också!! Sen helg, långhelg om allt går som det skall.

är det mycket som händer. Någon fyller år, eld som skall brinna, och majning så
klart.

Dessutom skall vi fälla den stora björken. Det är med stor sorg vi
insett att den måste ner. Grannarna sitter och håller i sig i köksbordsbenen så
fort det blåser. Trädkronan smeker deras tak medan vi håller tummarna för att
inte det skall rasa in i deras hem.

Barnens gunga är i trädet, fåglar bygger bo där, ja nu skall det ner. Men det är inte
gjort i en handvändning…

Vi testade förra helgen men vi insåg ganska snart att vi behöver mer utrustning,
mer mod och kanske mer folk.

Vi har pratat med sånna där trädfällningsfolk. Men de skulle ha en fem sex tusen!!
Lägg ner! Finns inte en chans!!


Nej sele på och lite mod i kaggen! Hej och hå, hur skall det gå???


Många av er har följt min viktresa, den har varit krokig och allt för ofta i
uppförsbacke. Men jag vill passa på att tacka för alla underbara och vackra ord
som peppat mig. Jag har som många vet valt en vag som visserligen går sakta men
kanske åt rätt håll. Det är tufft, men jag känner att jag mår bättre. Tyvärr är
min kropp emot mig då den proteseterar i form av värk och kramp. Och nu är det
inte träningsvärk jag menar utan annan värk som bara jävlas och sätter käppar i
hjulen. Förbannad? Nej det är bara förnamnet. Men jag tar en dag i taget. Sakta
men säkert.


Men det är klart, får man leva med den bästa mannen på jorden som servar med
frukost på sängen så skall jag inte klaga. Tack för att du finns!

 


Kom igen nu veckan HIT ME!!!


Passar på att bjuda på en liten film av Nisse 2 år.

Lyssna till den vackra texten!


 

Kram på er alla där ute!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna - 21 juli 2018 11:01

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0966245068"

Av Jonna - 13 oktober 2017 08:44

Det har gått tre år sedan jag bloggade sist.Tiden bara springer iväg. Mycket har hänt och allt man gått igenom ger lärdomar och erfarenheter man sedan bär med sig. Att stanna upp och andas har jag blivit bättre på. Men mitt i all denna "visdom" och e...

Av Jonna - 13 december 2014 22:20

Uppallad i soffan med one piecen på.Bredvid mig ligger Nisse under en filt och myser. Det är Star Wars på TV. Episode 2. Tänk att detta fortfarande funkar. När jag var liten lekte vi star wars. Tyvärr fick jag aldrig vara Leia. Det skulle alltid en a...

Av Jonna - 12 december 2014 23:57

        Halloj!  Sömnlös i sängen efter en lång dag.  Har försökt att hitta någon slags julstämning. Julmusik i bakgrunden och ångra pepparkakor har dekorerats.  Men efter att ha spenderat halva dagen på sjukan med Nisse och sedan mutat h...

Av Jonna - 11 december 2014 15:21

Trodde allt skulle bli bra igen. Trodde Nisse hade passerat det värsta och att han snart skulle komma tillbaka till skola, träning och vardag. Han skulle bara få några veckor på sig så skulle vi köra på som vanligt. Men det blev tvärnit. Från att b...

Ovido - Quiz & Flashcards