Direktlänk till inlägg 25 april 2012

nackkrage och vabb

Av Jonna - 25 april 2012 21:25

Nyss hemkommen från en härligt arbetspass på 14 timmar. Puh!
Barnen hämtade från barnvakten då Pär är bortrest.

Men snart är det helg och då skall vi kramas och mysa hela familjen!!


Är fortfarande fundersam på Emma...

I måndags hoppade hon på en trevlig men lite het häst. De missuppfattade varandra och Emma störtar in med huvudet först i hinderstödet. Hon landar hårt och jämrar sig över vaden som värker. Men hon satt upp igen som hon alltid gör.

Men efter ridpasset börjar hon inse att kroppen nog fick mer stryk än hon trodde.

När hon på kvällen sedan stelnar till i nacke och rygg var det bara att bege sig till akuten!

På med nackkrage och in i röntgen.!!! Man blir lite spak då kan jag säga...

Men det var inget som gått sönder, hon hade helt enkelt bara fått en jäkla smäll.


Hon har varit hemma i två dagar från skolan. Men i morgon skall vi testa, testa och se om det fungerar.

Blir lite fundersam bara.. Varför får man inte vabba när barnen fyllt 12 år? Jo visst om man har läkarintyg ja, men inte annars. Lätt om ungen ligger hemma och kräks eller som i detta fallet. Okej inget var trasigt inget blödde och inget behov av sjukhusvård. Men jag är fortfarande mamma och måste ta hand om mitt barn om det inte mår bra. Speciellt efter en sådan smäll mot huvud, nacke och rygg.

Men nu hävdade läkarna att hon skulle klara detta utmärkt. Jo Visst.

Första dagen var det Pär som hade koll på henne. Dels jobbade han lite hemmifrån och sedan fick hon följa med till hans jobb. Jo det är klart att man skulle fixa det. Tycker bara att 12 års regeln är lite väl tuff. :(


Nu är det natten och båda grynen sover. Skall snart nanna jag också!


Kram på er alla där ute!

Jonna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna - 21 juli 2018 11:01

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0966245068"

Av Jonna - 13 oktober 2017 08:44

Det har gått tre år sedan jag bloggade sist.Tiden bara springer iväg. Mycket har hänt och allt man gått igenom ger lärdomar och erfarenheter man sedan bär med sig. Att stanna upp och andas har jag blivit bättre på. Men mitt i all denna "visdom" och e...

Av Jonna - 13 december 2014 22:20

Uppallad i soffan med one piecen på.Bredvid mig ligger Nisse under en filt och myser. Det är Star Wars på TV. Episode 2. Tänk att detta fortfarande funkar. När jag var liten lekte vi star wars. Tyvärr fick jag aldrig vara Leia. Det skulle alltid en a...

Av Jonna - 12 december 2014 23:57

        Halloj!  Sömnlös i sängen efter en lång dag.  Har försökt att hitta någon slags julstämning. Julmusik i bakgrunden och ångra pepparkakor har dekorerats.  Men efter att ha spenderat halva dagen på sjukan med Nisse och sedan mutat h...

Av Jonna - 11 december 2014 15:21

Trodde allt skulle bli bra igen. Trodde Nisse hade passerat det värsta och att han snart skulle komma tillbaka till skola, träning och vardag. Han skulle bara få några veckor på sig så skulle vi köra på som vanligt. Men det blev tvärnit. Från att b...

Ovido - Quiz & Flashcards