Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Jonna - 9 juni 2009 22:51

Jaha, lagom till examen och andra festligheter har i stort sett hela familjen däckats av en konstig förkylning. Pär har feber och är grötig i halsen, Nisse är tvärtät så han är högmedicinerad just nu. Själv har jag en kropp som fullständigt lagt av. Jag är fullkomligt slut i alla sk muskler i hela kroppen, även i sådana jag inte visste att jag hade.

Under den senaste tiden har jag låtit hemmet och trädgården förfalla. Hjärnan har varit fullt upptagen med att slutföra alla skoluppgifter och sedan finnas det massor med andra spännande orosmoln man kan fundera över. Tillsammans har de rört om lite i fru Mollstedts lilla huvud. Jag har bestämt mig för att detta är orsaken till att jag är så trött. Skall bara vila lite så blir det bra... :)

I morgon skall Emmas klass ha en föräldra och barnträff med picnic och brännboll. Min underbara lillebror Viktor skall vara stand in pappa och följa med. Gissa vem som blev nöjd. Emma sken som en sol när allt var bestämt. Jag frågade ytterligare en gång om det var okej för henne och då fick jag svaret.

- Men snälla mamma.... Tänk vad pinsamt för alla andra som måste skämas för sina föräldrar, det slipper jag nu! HA!! Jag går gärna med Viktor, han kan man vara stolt över. Inget illa mamma men jag tror inte du ens kan träffa bollen...

Ja vad skall man säga, jag kan ju inte bli arg då allt är sanning. Dessutom unnar jag henne lite mallighet. Själv har jag ingen morbror som är proffs på brännboll.

Ovido - Quiz & Flashcards