Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Jonna - 23 augusti 2011 22:41

Med en djup suck konstaterar jag att sommaren snart är över.

Jag tvingas inse att jag inte hann med alla de underbara båtturerna jag önskade, jag hann inte med alla de utflykter vi planerade eller alla de renoveringar av huset som vi startat....
Nu sitter man här med den stressade hösten som flåsar mig i nacken. Försöker med våld få in känslan av att det är mysigt och harmoniskt med de allt mörkare kvällarna. Ja ja visst är det mysigt men jag föredrar hellre en varm sommarkväll med familjen i lugn och ro. Att känna brännan på ryggen och veta att i morgon har vi absolut inga måsten. Vet inte om det beror på min erfarenhet av att ha sprungit in i väggen som göra att man verkligen uppskattar familjetiden.

Men när jag suckat en stund får jag plötsligt ett leende på läpparna...
Visst har vi hunnit med en massa i sommar, och minnena av dessa stunder gör att man får en massa energi till att ta nästa steg.

  

Varje år åker vi till en för oss ny ort. Här bor vi i 1-2 nätter och upplever allt som erbjuds. Denna gång hamnade vi i UpplandsVäsby. Och jag kan ärligt säga att nu vet vi att vi inte skal åka dit något mer i alla fall. Där fanns inte mycket att varken se eller göra. Istället for vi till Sigtuna och till Skokloster.

     

En hel del bad har det blivit. Både med och utan hästar!


   

Vi har lagat en massa sår på knän och gömt oss för myggor...


      

För att inte prata om alla knott uppe i skogarna hos fam Lindmark. ack för underbara dagar Tony och Helene!

 

  En hel del festande har det också varit tal om.


       

 

Och all god mat.... Jisses vad mycket gott det finns.
Just denna skapelse gjorde Anders Löfgren!!

Salladen åt vi på Sund tillsammans med bästa EvaLena och Urban! Tack vi kommer snart tillbaka!


     

Men vi har också byggt altan. Stor, fin, och platt som någon sa. Helt perfekt.

Ja det har nog varit en väldigt bra sommar. Vad är det som säger att vi inte får en massa trevliga, mysiga och alldelses underbara kvällar och helger.
Ser ner på min almenacka och inser att det faktiskt är en hel del trevligheter har bokat upp sig. Nu är det bara att hålla tummen för vädret också!

Kram på er alla där ute!

Jonna  

Ovido - Quiz & Flashcards