Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Jonna - 25 augusti 2011 19:23

Det kan jag allt unna mig...
När man som förälder måste prioritera vad man skall kosta på sig faller lotten oftast på barnen. Tänk alla gånger man bestämmer sig för att tex köpa ett par skor till sig själv.. och vad kommer man hem med? Jo 14 kassar till barnen. Även fast jag verkligen behöver att par nya skor är det mycket roligare och så känns det faktiskt bättre att köpa något till de små. Leggings, kalsonger och annat kul.
Men så kommer man hem och inser att det blev inga skor denna gången heller?
Varför är det så?
Varför känns det mycket bättre och framför allt mycket roligare att handla till barnen?
Ett annat dilemma som dykt upp är det faktum att barnen faktiskt växer!! Inte bara det att de växer ur sina gamla kläder utan det är ju inte heller lätt att hitta kläder till dem.
Nisse är precis i storleken mellan barn och storbarn dvs 128. Emma ligger på 170-34. Att båda barnen hamnade i skarvarna samtidigt var ju lite oflyt.
Men som en ängel från en klarblå himmel ringde våran underbara granne S och sa att hon hade lite kläder som Emma kunde få titta på. Hon hade rensat lite sa hon. LITE???? Vi kom hem med en stor svart sopsäck med kläder som passade perfekt på Emma. Så kul, och det var ju inte "vanliga" kläder heller. En massa enligt Emma COOLA kläder. Tack och tack igen S du är bara helt underbar!!!

Jaha nu är det bara alla vinterkläder kvar... Men det hoppas jag att jag hittar på Ullared!!!!!!!!

Kram på er alla där ute!
Jonna

Av Jonna - 25 augusti 2011 19:23

Det kan jag allt unna mig...
När man som förälder måste prioritera vad man skall kosta på sig faller lotten oftast på barnen. Tänk alla gånger man bestämmer sig för att tex köpa ett par skor till sig själv.. och vad kommer man hem med? Jo 14 kassar till barnen. Även fast jag verkligen behöver att par nya skor är det mycket roligare och så känns det faktiskt bättre att köpa något till de små. Leggings, kalsonger och annat kul.
Men så kommer man hem och inser att det blev inga skor denna gången heller?
Varför är det så?
Varför känns det mycket bättre och framför allt mycket roligare att handla till barnen?
Ett annat dilemma som dykt upp är det faktum att barnen faktiskt växer!! Inte bara det att de växer ur sina gamla kläder utan det är ju inte heller lätt att hitta kläder till dem.
Nisse är precis i storleken mellan barn och storbarn dvs 128. Emma ligger på 170-34. Att båda barnen hamnade i skarvarna samtidigt var ju lite oflyt.
Men som en ängel från en klarblå himmel ringde våran underbara granne S och sa att hon hade lite kläder som Emma kunde få titta på. Hon hade rensat lite sa hon. LITE???? Vi kom hem med en stor svart sopsäck med kläder som passade perfekt på Emma. Så kul, och det var ju inte "vanliga" kläder heller. En massa enligt Emma COOLA kläder. Tack och tack igen S du är bara helt underbar!!!

Jaha nu är det bara alla vinterkläder kvar... Men det hoppas jag att jag hittar på Ullared!!!!!!!!

Kram på er alla där ute!
Jonna

Ovido - Quiz & Flashcards