Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Jonna - 22 januari 2012 16:03

I kökslampans sken på kökssoffan sitter man i understället och försöker tina fötterna med datorn framför sig.

Vi har varit vid sjön och åkt skridskor, eller ja många åkte men inte jag. Det är en av få saker som jag unnar mig som vuxen. Att slippa kalla, hårda skridskor. Fick liksom aldrig riktigt kläm på det där när jag var barn även om mina föräldrar ofta tog oss med ut på vänern. Men mina fötter är nog inte skapta för att balansera på skridskor. Nej då står jag hellre stadigt i ett par slalompjäxor...

   

Det var många som kom ner och trotsade molningheten och kylan för att grilla en korv eller två. Härligt tycker jag, det är så här det skall vara. Barn, grill och en massa glada männskor. Tack för i dag!

Måste dock bjuda på en liten syn som Klas gav oss.

 

Efter att ha lånat ut både skridskor och hjälm till andra mer behövande så fanns det bara farmor Littas ridhjälm kvar i garaget. Så det var bara att trycka på den, för hjälm måste man ha.!!!  


Har nu i skrivandets stund precis anmält intresse till Klara högstadieskola som skall starta i höst!
De har information på måndag. Skall bli spännande! Det blir upp till Pär att välja om han vill gå på den eller ta med Nisse till stallet. Vi får väl se vad han väljer...


Kram på er alla där ute!

Ovido - Quiz & Flashcards