Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Jonna - 11 januari 2013 22:05

Sitter nerbäddad i soffan med duntäcke.
Ostbågarna ligger i skålen och colan är upphälld.

Arbetsveckan är avslutad och som sig bör blev det en visit till stallet.

Dagen har varit lite av det anorlunda slaget.

Vi har haft "Pyjamasheladagenmysjulgranplundringsfredagsmys" på jobbet.
Helt underbart!! Vi har ätit popcorn, glass, pannkakor, och druckit massa saft.
Vi har sett på film, dansat, lekt, kastat ut granen och pangat pepparkakshus. Åh så kul!

I går gjorde jag det äntligen.
Satt upp till häst. Har längtat så det värkt i kroppen. Men varken kroppen eller ekonomin tillåter att jag skulle rida regelbundet. Jag köpte mig ett pass i en vanlig grupp. Det jag ganska bra, ryggen höll men yrseln ville inte släppa taget. Därav blev galoppen inte av det vackrare slaget.
Men Dabars gjorde så gott han kunde, och jag med.
   

Han är stor som ett hus men snäll som ett lamm.
Tack för denna gång vi kanske kan kampas snart igen...

Emma därimot rider ju som tidigare nämnt i stort sett hela tiden.
Nu ikväll var det hoppning barbacka och utan att hålla i sig på schemat.


 
Nu väntar en "ganska" ledig helg!

Kram på er där ute!

Ovido - Quiz & Flashcards