Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Vänner, bekanta, kompisar och alla andra nyfikna...

Av Jonna - 24 maj 2009 21:00

Det har varit en lång dag i dag.

Stella sov över och det gjorde hon med bravur. En liten tuff tjej som är otroligt trygg i sig själv. Det är en fröjd att ha henne här, dessutom är Nisse så glad i henne att han också blir en otroligt lekfull krabat.


Vi sjösatte båten i dag också jag och Pär. Åh vad jag längtar till sommarturerna med picnic och värme. Vi gjorde en liten provtur, och det var underbart men lite kallt. Förra året tyckte Nisse att det var lagom kul med att åka båt men i år skrek han av lycka. Bild kommer senare.

Men turen blev kort, någon var tvungen att gå på toa!!

Inne på land igen blev det fika med Klas, Frida, Alvin, Litta och Janne. Nu skall ni höra... Vi åt muffins som jag hade bakat!!!! Det ni det är inte många som har överlevt min bakning. Men denna gång log de flesta när de bet i mina farinmuffins med mörka chokladbitar. ALLA var chockade över att JAG hade bakat något som gick att äta. HA där fick ni.


Medan Nisse tog en tupplur i farmors hängmatta hjälpte Pär sin far att bygga något igen. Jag passade på att slappa och prata med svärmor.


Hemma igen stod grillade hamburgare på menyn. Åh vad gott. Men stämmningen förstördes av en meningsskiljaktighet med en vän.

Att man kan prioritera och tycka olika är för mig självklart men att detta blev så infekterat tycker jag känns jobbigt. Detta kommer bli något jag bär med mig länge. Jag har lovat mig själv att släppa det men de är svårt då det berör människor jag bryr mig om...


Nu på kvällen känns det bättre, Nisse och Emma sover och Pär och jag kollar på Filip och Fredrik.

Sedan vi flyttade tillbaka till Karlstad har många bitar fallit på plats i våra liv. Våra vänner träffar vi när vi vill och allt har blivigt så mycket enklare, även om vi ibland saknar livet i Borlänge. Under tiden i Dalarna hittade några vänner som vi kommer kämpa för att behålla. Det var en nyttig tid och vi lärde oss mycket om varann och om vilka vänner man verkligen har. Jag menar inte att jag vill skilja på bra och mindre bra vänner utan vi har lärt oss värdet av att ha vänner i alla former.

Det finns bekanta, kompisar och så finns det vänner. Och jag skulle inte vilja vara utan några av dem. Man behöver dem alla. Sen är det också så att vissa vänner och bekanta umgås man mer frekvent mer under vissa perioder, detta betyder inte att de andra vännerna betyder mindre. Det handlar om att ge och ta hela tiden och ibland kan det vara bra att vara ifrån varandra ett tag, då har man ju mera att prata med varandra om när man väl träffas.

Kram på er där ute alla vänner, bekanta, kompisar och alla andra nyfikna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna - 21 juli 2018 11:01

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0966245068"

Av Jonna - 13 oktober 2017 08:44

Det har gått tre år sedan jag bloggade sist.Tiden bara springer iväg. Mycket har hänt och allt man gått igenom ger lärdomar och erfarenheter man sedan bär med sig. Att stanna upp och andas har jag blivit bättre på. Men mitt i all denna "visdom" och e...

Av Jonna - 13 december 2014 22:20

Uppallad i soffan med one piecen på.Bredvid mig ligger Nisse under en filt och myser. Det är Star Wars på TV. Episode 2. Tänk att detta fortfarande funkar. När jag var liten lekte vi star wars. Tyvärr fick jag aldrig vara Leia. Det skulle alltid en a...

Av Jonna - 12 december 2014 23:57

        Halloj!  Sömnlös i sängen efter en lång dag.  Har försökt att hitta någon slags julstämning. Julmusik i bakgrunden och ångra pepparkakor har dekorerats.  Men efter att ha spenderat halva dagen på sjukan med Nisse och sedan mutat h...

Av Jonna - 11 december 2014 15:21

Trodde allt skulle bli bra igen. Trodde Nisse hade passerat det värsta och att han snart skulle komma tillbaka till skola, träning och vardag. Han skulle bara få några veckor på sig så skulle vi köra på som vanligt. Men det blev tvärnit. Från att b...

Ovido - Quiz & Flashcards