Direktlänk till inlägg 31 maj 2009

Premiärbad

Av Jonna - 31 maj 2009 21:51

Efter en underbar dag i Sunne hos Pärs kusinbarn som konfirmerade sig åkte vi hem, i bilen konstaterade Nisse att det luktade sommar (gödsel). Efter det var han tyst en stund men plötsligt utbrast han.

- Mamma du skulle bada när det blev sommar! Både han och hans syster har badat flera gånger i år.

- Mmmmm muttrade jag när jag insåg att detta hade jag faktiskt gjort. Så det vara bara att skrida till verket.

Problemet var bara att alla mina badkläder var nerpackade i någon av flyttkartongerna som jag placerat långt in i garaget.

Men har man lovat så har man.

Sagt och gjort, jag fick hoppa i en sportBH och Pär absoluta största shorts. Ja, vi är stora både jag och min make men av någon konstig biologisk anledning är våra tillgångar fördelade på olika nivåer på kroppen. Tur att bara den närmsta familjen var närvarande, mina smidiga och graciösa steg ner i vattnet med Pärs tätt omslingrande badbyxor omkring mina smäckra lår var nog ingen vacker syn. Jag fick inga kommentarer av min familj men några av deras blickar avslöjade dem med att jag nog inte skall fortsätta med min alternativa bad look.


Bara för att beskriva min situation just nu och dessutom kanske göra några människor avundsjuka vill jag bara berätta följande.

Jag ligger på magen i vardagsrummet. Framför mig har jag datorn och under mig en kudde. Mina fötter är placerade i min makes knä.

Ett glas vitt står bredvid mig och barnen sover.

En fotbehandling av herr Mollstedt är inte att leka med... Fot filar av alla de sorter, petgrejer, och nagelsaxar. Och som avslutning en fotmassage med fot kräm. Har jag inte skött om mina fötter sedan sist får jag banner och så klär han in fötterna i plast och raggsockar som skall vara på hela natten.

Vardagslyx tror jag att det kallas, hur många har det så bra som jag...?


 
 
Ingen bild

Pernilla

3 juni 2009 18:44

Vad jag saknar er när jag läser allt detta! läste även ditt inlägg om vänner och håller med dig!
Vi kommer säkert inte kunna ses så ofta men betyder mycket för mig att vi håller kontakten, vänner ska man vara rädd om! Väntar bara på mitt schema nu så vi kan komma och hälsa på er!
Puss & kram min vän

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna - 21 juli 2018 11:01

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0966245068"

Av Jonna - 13 oktober 2017 08:44

Det har gått tre år sedan jag bloggade sist.Tiden bara springer iväg. Mycket har hänt och allt man gått igenom ger lärdomar och erfarenheter man sedan bär med sig. Att stanna upp och andas har jag blivit bättre på. Men mitt i all denna "visdom" och e...

Av Jonna - 13 december 2014 22:20

Uppallad i soffan med one piecen på.Bredvid mig ligger Nisse under en filt och myser. Det är Star Wars på TV. Episode 2. Tänk att detta fortfarande funkar. När jag var liten lekte vi star wars. Tyvärr fick jag aldrig vara Leia. Det skulle alltid en a...

Av Jonna - 12 december 2014 23:57

        Halloj!  Sömnlös i sängen efter en lång dag.  Har försökt att hitta någon slags julstämning. Julmusik i bakgrunden och ångra pepparkakor har dekorerats.  Men efter att ha spenderat halva dagen på sjukan med Nisse och sedan mutat h...

Av Jonna - 11 december 2014 15:21

Trodde allt skulle bli bra igen. Trodde Nisse hade passerat det värsta och att han snart skulle komma tillbaka till skola, träning och vardag. Han skulle bara få några veckor på sig så skulle vi köra på som vanligt. Men det blev tvärnit. Från att b...

Ovido - Quiz & Flashcards