Alla inlägg under maj 2009

Av Jonna - 18 maj 2009 21:43

Jaha denna dag blev inte alls som jag tänkt mig.

Jag och min svägerska Frida skulle ta oss till Mariebergsskogen med alla prickiga barn. Vi skulle ha med picnic och mysa. Nisse har hittat några överblivna nappar sedan förra turen då han bestämde sig för att vara stor pojke och lämna alla napparna till smågrisarna. Dessa sista napparna skulle ju också till grisarna. Okej allt var planerat men vad händer??

När jag slår upp mina små blåa ösregnar det ute!!! Jag som pedagog vet att det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder... Men detta var ju inte kul.

Samtidigt kom jag på att jag hade stortvättat dagen innan. Tre klädställningar stod ute i regnet.!

Vad gör man? Jo man rusar upp, tar på sig morgonrocken ovanpå sin Evakostym, slänger på sig makens Foppa tofflor och i denna vackra skrud rusar ut på gräsmattan och drar och sliter i de genomblöta kläderna som i ock för sig inte kan bli blötare. Till råga på allt ramlar jag till i min morgonpigga nuna, för att se upp mot cykelvägen där det står en äldre dam med sin lilla blöta hund och bara stirrar. Med ett glatt vinkande går hon sakta vidare...


Någon tripp till Mariebergsskogen blev det inte då varken jag eller min svägerska kände för att jaga blöta galonbarn bland sandgropar och gungor.

Istället blev det hemma mys med barnen. De ritade teckningar till gammelmormor Hjördis i Göteborg. Emma ritade en vacker park. Nisse ritade kärror med hästbajs. (det är mycket av den varan just nu!)


Vi gav oss även ut i regnet och band fast en repstege i trädgårdens bästa klätterträd. Till middag blev det en kulinarisk kassler med exotisk potatis!

Ta hand om varann!

Kram jonna

Av Jonna - 18 maj 2009 15:16

Hej!

Har ätit mellis med barnen. Just nu finns det bara ett samtalsämne kring detta bord. Stella. Stella är en lite tjej som är dotter till ett par riktigt goa människor som vi varit vänner med länge. Nu har min Nisse kommit upp i åldern att han har börjat förstå vad vänner är. Och hans vän är Stella. Även fast han inte förstår det själv så är han nog riktigt förtjust i Stella.

Han har precis berättat att han och Stella är riktiga kopisar, inte sådana som jag och pappa är utan sådana man kan krama när man vill. Han har många planer för denna vänskap. Dom skall resa över hela landet och sen skall de bo i ett slott. Kanske skall de laga mat till alla andra. När jag frågade om jag och pappa fick bo där så sa han efter en stunds tänkande att det nog inte gick. Vi skulle köra hästbajs till soptippen så skulle vi lukta så äckligt. Ja vad säger man??

Av Jonna - 18 maj 2009 15:01

Jaha då var man igång då!

För en längre tid sedan satt jag hemma hos en kompis och drack kaffe. Hon berättade med stor inlevelse hur roligt och famtastiskt det var atta skriva och läsa bloggar. Jag satt och rynkade näsan och sa att detta med bloggar skulle jag då aldrig bry mig om.

Nu sitter jag här i soffan och skriver, jag erkänner att jag hade fel. Det var och är ganska trevligt det här. Återstår bara att se om någon vill läsa dessa rader.


För er som inte känner mig vill jag säga att jag är en överväxt glad människa som är förskollärare till yrket. Fast just nu studerar jag eftersom de flesta rektorer inte upptäckt mig än. Jag bor tillsammans med min familj i Alster. Och här stormtrivs vi. Vi är ganska nyinflyttade så jag kan villigt erkänna att vi har några kartonger kvar att packa upp. Men vem  vill rota i kartonger när det finns så mycket annat att göra?

Just nu är jag och barnen hemma. Både Nisse och Emma har legat i vattkoppor. Nu är det nästan bara skorpor kvar så snart är det dags för lite vardag igen.

Kram på er

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards