Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Jonna - 10 juli 2009 22:19

Jaha då har familjens officiella semester startat!

Regnet öser ner och barnen klättrar på väggarna. Har försökt muntrat upp dem med att åka och köpa nya sandaler till dem båda. Och visst sken de som solar men den riktiga solen sket fullständigt i våra glada nunor och fortsatte gömma sig bakom regnmolnen. Nisse är överlycklig att det inte är varmt. Någon i hans närhet har talat om för honom att när det blir kallt och det kommer snö så kommer han snart att fylla fyra år. Det är ett evigt tjat om det verkligen bara kommer regn eller om man kan skymta några små snöflingor i luften. Än så länge hävdar jag att jag har rätt men rätt som det är så har säkert Nisse rätt.


I morgon skall Nisse på sitt första offeciella barnkalas! Kompisen Sigge fyller fyra och gissa vem som är avundsjuk!? Vi har pratat om vad vi skall ge bort i present. Nisses förslag var en cykel eller en helikopter. Jaha sa jag, då kanske vi skall åka till leksaksaffären i morgon... Nisse blev tyst - Jag har aldrig sett en helikopter där mamma.

Han hade tydligen siktat in sig på de som flyger över huvudet på oss mellan Karlstad och Uppsala lasarett. Jag försökte förklara lite fint att doktorerna nog behövde den lite mer än vad Sigge gör. Vi får väl se hur det slutar i morgon...

Kram på er där ute!

Ovido - Quiz & Flashcards