Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Jonna - 30 juli 2009 15:42

Ville bara tala om att det kommer bilder från semestern och lite annat men jag har tappat bort den lilla fjongen man skall sätta minneskortet i och sedan i datorn. Återkommer snart...

Av Jonna - 30 juli 2009 01:06

Natten har infunnit sig i det Mollstedtska hemmet. Barnen sover och mannen fick bege sig till Danmark för att jobba. Själv sitter jag i hög med tvätt efter familjens lilla minisemester på en vecka.

Vi har haft det jättebra. Men det var skönt att komma hem också. Vi har turnerat runt bland vänner och släkt runt om hela mellansverige. Vi avslutade det hela med våran tradition att besöka en för oss okänd stad. Det är 4:e året vi gör detta nu. Vi åker dit näsan styr oss, sedan klampar vi in i stadens turistbyrå och ser vad staden har att ge. Denna sommar blev det flera mindre ställen. Gränna, Vadstena, Jönköping och barndommens stad Ulricehamn. Dit åkte jag många gånger som barn med min moster. Det var många minnen som hoppade upp, och mina flaschback leenden duggade tätt. Familjen gick mest och suckade. Staden kanske inte har så mycket att ge för den allmänne människan men personligen tycker jag det är en underbar liten stad .

Gränna och Vadstena var också fina men var så inriktade på turism att charmen försvann.

Nästa år skall vi nog åka mer söderut. Vi får väl se vart näsan pekar då!


Ovido - Quiz & Flashcards