Alla inlägg den 24 november 2010

Av Jonna - 24 november 2010 21:06

Ännu en dag har passerat.

I dag har jag jobbat igen och äntligen var det dags för lite julpyntstillverkning. Dagens pynt blev att göra julgranskulor av flirtkulor, färg, glitter och en massa SOCKER!! De blev jättefina! Skall ta kort på dem i morgon och lägga ut så ni får se.

Ni kan tänka er minen på barnen när fröken häller upp en massa socker på en papperstallrik.

De blev dock lite besvikna när de insåg att de inte fick slicka i sig den vita högen.

Men som sagt, hålls till tålls till i morgon så skall jag visa hur de blev.

 

Direkt efter jobbet bar det som alltid på onsdagar iväg till stallet. Emma hade hoppning på schemat i dag. Hästen hette Champis och är väldigt fin.

    Champis sommaren 2010

 

Sedan 6 veckor tillbaka har även jag tagit upp detta med ridningen.

Tycker att det är så jäkla kul att jag beter mig som en hysterisk småtjej. Vi är 9 brudar som alla red i våra ungdoms dagar. Vi har länge pratat om att rida tillsammans med det hände aldrig något. Tillslut så pratade jag med en av ridlärarna och så fixade hon en tid. Jag och min bästa granne Susanne gick igenom våra kontaktlistor och började att fråga runt. Jodå det fanns intresse. Vi är halta, döva, yra, ömma, gamla, trötta och helt överlyckliga för denna möjlighet.

Efter passet sitter vi svettiga och stinkande och fnittrar till en kopp kaffe.

 

Det är så underbart att äntligen få göra något för mig själv. De senaste åren har man levt för och igenom barnen. Men nu äntligen är det MIN tur. Det är verkligen svindyrt, speciellt när man varit sjukskriven så länge som jag varit. Så om tomten läser detta så önskar jag mig nästa års terminsavgift så jag kan fortsätta med denna underbara sättet att umgås och samtidigt få lite motion.

  

Detta är dock min stora Favvo.

Caligo. (Calle)(168 cm i manken) Den mest underbara av dem alla!

 

Kram på er där ute!

Ovido - Quiz & Flashcards