Alla inlägg den 30 november 2010

Av Jonna - 30 november 2010 23:40

Hej hallå!

Åh vad kul det är med alla er som läser denna blogg.

Trodde inte att det skulle vara så intressant för andra att läsa om min vardag. Men jag vill passa på att tacka för allt intresse och alla fina kommentarer´. Det värmer så mycket, speciellt när man har mycket omkring sig och det är lite stökigt. Hade till en början bara tänkt på detta som en rolig grej men av någon konstig anledning blir jag mer och mer beronede av det. Ser det lite som en öppen dagbok.

Så tack än en gång, det är ni som håller ångan uppe.

Jonna

Av Jonna - 30 november 2010 19:00


     


En krasslig liten Emma med dropp och ond mage!!


Av Jonna - 30 november 2010 14:17

Jisses!

Händer inte det ena så händer det andra.

Kvällen till måndagen började Emma må illa, hon fick sova på en madrass i vårat rum, suckade högt eftersom jag inte var särskilt sugen på att få höstens magsjuka.

Men illamåendet försvann och en hysterisk magvärk tog vid. Vid sju tiden på morgonen var den så illa att jag tog med det lilla grynet till akuten. Efter 4 timmar gråtandes på akuten fick vi komma vidare till gyn. Man misstänkte att en äggstock hade vridit sig eller fått en cysta. Detta kunde dock avskrivas med ultraljud. Tillbaka till akuten... Nu trodde man mer på blindtarmen eller gallan.

Hon blev inlagd på avd 12 med ganska starka värktabletter. Nu kunde hon i alla fall sova. Det blev dropp och mer prover....

I dag är det tisdag eftermiddag och vi har fått permis, men inga svar. Vi vet fortfarande inte var det var även om läkarna gissar både till höger och vänster.

oj oj oj.

Men nu verkar det i alla fall gå åt rätt håll. Vi skall vara hemma i morgon och bara ta igen en massa sömn och försöka landa i vardagen igen. Förhoppningsvis behöver hon inte bli inlagd igen.

Min stackars lilla tjej.

Den bästa i världen!!

Ovido - Quiz & Flashcards