Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

skolstart och boxning.

Av Jonna - 24 augusti 2011 18:02

Nisse har börjat skolan!! Ja eller i alla fall i Förskoleklass.
Han hade mycket höga förväntningar om egen bänk, böcker, läxor och idrott. Döm om hans förvåning och besvikelse när han kom hem i dag.

- Nej mamma det är inte klokt, vi får inte jobba med något alls. Inte ens en futtig bok eller läxa. Och vet du, det där dom kallar idrott.... Man får bara leka med några bäbisbollar. Jag ville ju boxas eller nått. suck....


Ja vad skall man svara? Han lär tröttna på böcker och läxor tids nog, är ganska säker på det.

  Ja det är min stora skolpojke det!!
Innan uppropet skulle alla samlas på skolgården för att höra alla lärarna sjunga.
       


Det verkar i alla fall bli en bra klass och jag är jättenöjd med det lilla jag sett.
Trots att jag jobbat många år som förskollärare är detta en delvis helt ny miljö för mig. Skulle mycket väl kunna tänka mig att jobba med förskoleklasser. Ja men vet aldrig kanske kanske....
Under ett av mina besök dök ett annat känt ansikte upp.

  Det var Maya Skogshjärta.
  Hon går i samma spår som Nisse med är
  ett år  äldre.

  Att hon nu börjat i den riktiga skolan
  talade hon glatt om.

  Kul att se henne igen.




Kram på er alla där ute!!!

Jonna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna - 21 juli 2018 11:01

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0966245068"

Av Jonna - 13 oktober 2017 08:44

Det har gått tre år sedan jag bloggade sist.Tiden bara springer iväg. Mycket har hänt och allt man gått igenom ger lärdomar och erfarenheter man sedan bär med sig. Att stanna upp och andas har jag blivit bättre på. Men mitt i all denna "visdom" och e...

Av Jonna - 13 december 2014 22:20

Uppallad i soffan med one piecen på.Bredvid mig ligger Nisse under en filt och myser. Det är Star Wars på TV. Episode 2. Tänk att detta fortfarande funkar. När jag var liten lekte vi star wars. Tyvärr fick jag aldrig vara Leia. Det skulle alltid en a...

Av Jonna - 12 december 2014 23:57

        Halloj!  Sömnlös i sängen efter en lång dag.  Har försökt att hitta någon slags julstämning. Julmusik i bakgrunden och ångra pepparkakor har dekorerats.  Men efter att ha spenderat halva dagen på sjukan med Nisse och sedan mutat h...

Av Jonna - 11 december 2014 15:21

Trodde allt skulle bli bra igen. Trodde Nisse hade passerat det värsta och att han snart skulle komma tillbaka till skola, träning och vardag. Han skulle bara få några veckor på sig så skulle vi köra på som vanligt. Men det blev tvärnit. Från att b...

Ovido - Quiz & Flashcards