Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

blåbär och klaraskolan

Av Jonna - 26 januari 2012 22:11

Efter att datorn snodde hela mitt inlägg i går gör jag nu
ett nytt försök idag.

Min dator har några år på nacken och har egentligen gjort sitt för länge sedan.

Men det fungerar om än jävligt långsamt och ibland tycker
den bara att nu får detvara nog och stänger av sig. Särskilt gärna när jag
glömt spara eller är helt inne i en beställning av något slag. Kan göra den
bästa dagen surare än citron. Var mycket nära att slänga ut hela apparaten
igenom fönstret!!

Lugn bara lugn……


Nu i kväll har jag, Emma och Pär varit på en
informationskväll på Kasernhöjden. Det handlade om den nya skolan som skall
öppna. Klaras nya grundskola 6-9. Emma står i kö sedan ett tag tillbaka och vi
alla kunde konstatera att det var ett bra beslut efter informationen ikväll.
Kändes riktigt bra.

En liten nyöppnad skola med nytänk och med nya ideér.
Härligt!! Hoppas nu bara att det blir av!


Annars har dagen varit bra om än med en konstant huvudvärk.
Har varit på ”stora backen” med barnen på jobbet. Måste bara säga att jag är
imponerad av deras energi när de gång på gång kämpar sig upp för backen. När
man står där och begrundar dessa liv får man sig ofta en tankeställare…

De lever här och nu, de har en vilja som kan försätta berg.
Tänk om en annan kunde anamma detta. Visst skulle man må lite bättre då?

Men å andra sidan är det ganska skönt att vara vuxen och få
bestämma lite mer över sin dag. Men att vara avundsjuk på deras jävlar anamma
kommer jag i alla fall att vara!!

Nisse och Pär

   Så här mysigt blev det när vi kom hem!
   Mina älskade pojkar!








  

Bjuder på en liten bild som en fd kollega lagt ut på facebook.
Titta gärna lite extra på vara nummer 3...... 


    

Vill även passa på att tacka min underbara kollega Annika.
Jag äter som de flesta vet LCHF. Och med det faktum att vi alltid har fredagsfika på jobbet. Jag brukar delta med en kopp kaffe och är nöjd med detta. Men så var det Annikas tur, och vad gör hon? Jo fixar denna underbara skapelse!!

Tack!!!

Jag vill nu inte med detta säga att jag förväntar mig detta av mina andra kollegor!!!!

Jag är jättenöjd med min kaffekopp även om detta var jättesnällt och otroligt gott!!


Kram på er där ute!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna - 21 juli 2018 11:01

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0966245068"

Av Jonna - 13 oktober 2017 08:44

Det har gått tre år sedan jag bloggade sist.Tiden bara springer iväg. Mycket har hänt och allt man gått igenom ger lärdomar och erfarenheter man sedan bär med sig. Att stanna upp och andas har jag blivit bättre på. Men mitt i all denna "visdom" och e...

Av Jonna - 13 december 2014 22:20

Uppallad i soffan med one piecen på.Bredvid mig ligger Nisse under en filt och myser. Det är Star Wars på TV. Episode 2. Tänk att detta fortfarande funkar. När jag var liten lekte vi star wars. Tyvärr fick jag aldrig vara Leia. Det skulle alltid en a...

Av Jonna - 12 december 2014 23:57

        Halloj!  Sömnlös i sängen efter en lång dag.  Har försökt att hitta någon slags julstämning. Julmusik i bakgrunden och ångra pepparkakor har dekorerats.  Men efter att ha spenderat halva dagen på sjukan med Nisse och sedan mutat h...

Av Jonna - 11 december 2014 15:21

Trodde allt skulle bli bra igen. Trodde Nisse hade passerat det värsta och att han snart skulle komma tillbaka till skola, träning och vardag. Han skulle bara få några veckor på sig så skulle vi köra på som vanligt. Men det blev tvärnit. Från att b...

Ovido - Quiz & Flashcards