Alla inlägg den 10 september 2012

Av Jonna - 10 september 2012 21:09

Måndag och i dag har vi varit hemma. Båda barnen har varit rossliga och hostiga.
Dessutom var det dags för läkare och tandläkare i dag.

Vi hann också med en liten tur till mormor Lena på Hammarö.
Tillsammans åkte vi till skoghall centrum.
Här spenderade jag många stunder tillsammans med mamma när jag var liten.
Det finns många minnen här, allt ifrån leksaksaffären till vårdcentralen. Men i dag finns det inte mycket kvar. Det kändes nästan som en spökstad, sorgligt.

Men Clevebageriet fanns kvar, dock i annan regi.

Ett mycket mysigt fik där de bjöd på hembakat och kaffe i underbara små koppar.

   

 

När vi tillsist satte oss i bilden för att lämna tillbaka mormor till Gösvägen så satt vi och pratade om hur människor begraver sina husdjur. Då plötligt säger mamma att hon inte gravsatt våran taxdam Dorry. Dorry gick bort innan jul 2005. Hon hade funnits hos oss sedan 1989. Hon fanns där under hela min tonårstid. Ingen kunde lyssna som hon, ingen förstod som hon. Vi sov ofta tillsammans och hon skulle alltid ligga nära. Hon var min allra bästa vän.
Hoppas att hon nu leker med våran andra lika underbara taxdam Lotta eller Lotten  som vi kallade henne.
Kanske är det snart dags för ännu en liten taxtjej!?

 

Vem kan motstå dessa ögon?

Hade jag bara haft ett annat arbete så kanske...


Kram på er alla där ute!

Ovido - Quiz & Flashcards