Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Jonna - 24 augusti 2009 22:19

En vacker sommarsöndag packade min man en härlig picnic. Jag hade köpt billjetter till Kuta och Kör i Mariebergsskogen.

Vi tog båten dit och fick oss en underbar eftermiddag. Tack min älskade make för att du finns!!!

Av Jonna - 24 augusti 2009 22:17

Av någon anledning är det småkusinerna som alltid bangar först på kortspelskvällarna... Men de fick vara med ändå!

Av Jonna - 24 augusti 2009 22:12

Kusin Alvin besökte oss och passade på att bajsa på fasters golv. Så då var det bara att placera det lilla underbara livet i duschen, men han verkade inte ta illa upp...

Av Jonna - 24 augusti 2009 21:46

Hej!

Nu var det mycket länge sedan jag skrev här i min blogg, fy på mig!

Vi har haft sommar och semester, härligt. Vädret har inte varit toppen men det gör inte mig något då jag tillhör den lilla skara som inte tycker om värme.

Jag trivs bäst en småregnig tidig höst eller vårdag. Då är luften lätt att andas och plötsligt kan jag njuta av en promenad eller trädgårdsarbete, sån är jag.


Jag har börjat studera igen, jobbigt men SKIT kul. Det är mycket matnyttigt man får lära sig men det kan vara svårt att beskriva för icke intresserade. Språkstörningar är ämnet och ju mer man lär dig ju mer inser man att man inte kan. När jag inte läser söker jag jobb. Jag har lite intressanta grejer på gång så vi får se vad som händer.


Barnen är tillabaka på förskolan och skolan. Emma har nu kommit in i den underbara världen i mellanstadiet. 4:e klass och med detta allt vad som hör till. Ämnena blir fler och klasskompisarna viktigare. Vem sa vad och hur till vem och framförallt varför. Jag har inte riktigt kläm på alla namn än. De flesta är nya och jag har förstått att man kan höra på Emmas betoning på namnet hur denne klasskompis står i grad hos min dotter. De som är lägst har hon bara valt att flina åt, deras namn är inte ens värt att minnas.

Ja det är bara att försöka minnas tillbaka till tiden då jag själv tog mina första tappra steg in i mellanstadiet..... Eller nej vi stuntar nog i det!

är kommer en liten bild på mitt nyklippta hår. Skall slinga eller tona lite nästa gång. Kanske att jag tillockmed skall klippa det ännu kortare...



Ovido - Quiz & Flashcards