Alla inlägg den 8 september 2009

Av Jonna - 8 september 2009 23:06

    


Tisdag är lika med stalldag.

Sedan en tid tillbaka är Emma tisdagsskötare på Lady Axa på KRK.

Det är en nyanländ fux ponny som är hur snäll som helst.

Hennes enda bekymmer är att hon är blind på ena ögat. Detta borde göra henne lättskrämd och orolig, men inte då. Glad och pigg springer hon runt i manegen.

Emma åker direkt till stallet efter skolan tillsammans med tre kompisar.

Medan hästarna mumsar hö äter tjejerna sin medhavda matsäck, sedan är det läxorna som gäller. När alla tjejerna anlänt får hästarna tjejernas uppmärksamhet. Nu skall det borstas, kratsas och snackas.

Men ridningen får vänta till onsdagarna.


Jag gillar verkligen att hon trivs i stallet. Det är där jag också växte upp. Fast då var det på Hammarö. Jag tillhörde nog aldrig något gäng men jag har många härliga minnen därifrån. Jag började rida i tredje klass och fick tillslut ge mig när jag skulle åka till Bolivia. Det blev några år, och nu är jag verkligen sugen igen. Visst har hela mitt jag förändrats på något konstigt sätt. Jag är både tyngre och äldre men detta borde inte hindra mig. Jag har länge pratat om att ta en privatleketion men det verkar vara mycket svårt, och denna gång är det inte mitt fel. Ridlärarna på stallet har fullt upp eftersom de är underbemannande. Men någon dag kanske... Hela passet kommer att ske under stor hemlighetsmakeri då jag vill vara helt ensam med hästen och ridläraren. Det kan bli en mycket traumatisk upplevelse för de som är åskådare, och detta kan jag inte stå till svars för.


Ha det bra där ute!

Jonna

Ovido - Quiz & Flashcards