Alla inlägg den 14 september 2009

Av Jonna - 14 september 2009 07:58

Måndag morgon. I dag skall det jobbas igen, ända till klockan 18,30. Men i samma veva reser min käre make iväg och kommer inte hem förren på torsdag. Åter igen är jag vardagsänka. Men detta är inget problem mer än att det kan bli likte krångligt med hämtning och lämning av barn. Nu har jag en mamma och en svärfar som kan hjälpa till och det gör de med besked. De står nästan på kö för att hämta och lämna. Tack för att ni finns, det känns otroligt bra. Det var lite skillnad från när vi bodde i Borlänge. Där var det bara att klara sig själv. Visst hade vi vänner och bekanta men de hade ju sina egna barn och sina egna arbeten.


Igår hade vi en underbar höstdag. På förmiddagen bar det av till Alsters Herrgård. Där var det höstmarknad och jag köpte bland annat en något udda doftande handsalva. Skall bli spännande att se vad den kan göra åt mina hemskt nariga och trasiga händer. Vi åt av den medhavda picnicen och mös. Hela familjen var med och Nisse fick cykla själv hela vägen, utan att få andningsbesvär!!

Sedan bar det av till stallet. Det var klubbhoppning och detta betydde att alla småtjejer var på plats för att heja fram sina egna favorithäster. Nästa år vill Emma vara med, gissa vem som kommer stå på lektaren och bita på naglarna.

På kvällen åt vi hemgjorda hamburgare och njöt av en härlig höstkväll!!


Hej på er där ute i världen.

Jonna

Ovido - Quiz & Flashcards