Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Fullspäckad helg!!

Av Jonna - 28 november 2010 20:52

Hej på er alla!

En lång helg fylld med aktiviteter och händelser har kommit till sin ända...

Fredag kväll inleddes med att gå ut med mina nya kollegor i Forshaga. Vi skulle fira av en tjej som fyller 30 år. Mat, bowling och en massa dans och groggar stod på schemat. Jag måste ärligt säga att jag var lagom sugen på att gå ut innan jag väl tagit på mig gå ut kostymen. Men efter att ha stått framför spegeln och försökt göra mig en krigsmålning så kändes det bättre. Ännu bättre kändes det när jag mötte upp med en av mina närmaste, Lotta.

Det blev Hälleflundra med råstekt potatis och en massa vitlökssmör, den hade förövrigt Pär av glädje av under hela helgen, men gott var det.

Bowlingen vann förståss jag och Lotta, vem hade kunnat ana något annat!!??

Kvällen blev lagom sen och morgonen efter kändes det helt ok. Inte dåligt med tanke på att jag inte varit ute och svirat på ett år!

 

Lördagen fördrevs med att under mycket vintriga former besöka julmarknaden på Alsters Herrgård. Mycket mysigt och mycket folk. Handlade ínte så mycket bara lite bröd och lite choklad men fick i mig ganska ordentligt med julstämning, tack för det!!

    

På kvällen blev det kalas för bästa Therese som fyllde 31. Presentkort på vinterkläder var önskat och levererades med en hög Geicha choklad. Tror att det gick hem ganska bra. Kvällen blev dock inte så sen då maken fick lite problem med magen, han som annars har en mage av järn. Men det var nog ganska bra då det var tidig uppgång till Stallet.

Söndag morgon klockan 7,30 var det bara att masa sig iväg. Emma skulle tävla i dressyr och hon var andra startande. Det skall ryktas, borstas och knoppas. Vem fick göra det? Inte den sopm skulle tävla för hon gick med fjärilar i magen och pratade med alla andra. Mamman fick snällt ställa sig och knoppa, men det gjorde inte så mycket tycker det är ganska mysigt.

Jag fick äran att sätta mig i dommarbåset och vara sekreterare, kul!

Emma var superduktig och tog hem segern!!

  

 

Sen direkt efter var det vara att störta hem och svida om, nu skulle vi ner till stan och se på skyltsöndagen. Supermysigt. Snöstorm och glada barn= en härlig kombination. En julkrans och en julkaka rikare vandrade vi sedan hem till Kjell och Elisabeth för att få den årliga jultallriken. Jättemysigt!!!

 

Nu har vi landat hemma och tänt i spisen, hoppas lugnet lägger sig snart, skulle behöva vila lite.... bara lite.....:)

 

Kram alla där ute!!

 

Ps är det någon som vill förbarma sig över detta skåp???

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna - 21 juli 2018 11:01

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0966245068"

Av Jonna - 13 oktober 2017 08:44

Det har gått tre år sedan jag bloggade sist.Tiden bara springer iväg. Mycket har hänt och allt man gått igenom ger lärdomar och erfarenheter man sedan bär med sig. Att stanna upp och andas har jag blivit bättre på. Men mitt i all denna "visdom" och e...

Av Jonna - 13 december 2014 22:20

Uppallad i soffan med one piecen på.Bredvid mig ligger Nisse under en filt och myser. Det är Star Wars på TV. Episode 2. Tänk att detta fortfarande funkar. När jag var liten lekte vi star wars. Tyvärr fick jag aldrig vara Leia. Det skulle alltid en a...

Av Jonna - 12 december 2014 23:57

        Halloj!  Sömnlös i sängen efter en lång dag.  Har försökt att hitta någon slags julstämning. Julmusik i bakgrunden och ångra pepparkakor har dekorerats.  Men efter att ha spenderat halva dagen på sjukan med Nisse och sedan mutat h...

Av Jonna - 11 december 2014 15:21

Trodde allt skulle bli bra igen. Trodde Nisse hade passerat det värsta och att han snart skulle komma tillbaka till skola, träning och vardag. Han skulle bara få några veckor på sig så skulle vi köra på som vanligt. Men det blev tvärnit. Från att b...

Ovido - Quiz & Flashcards