Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Jonna - 21 maj 2011 20:30

Hej!

Haft en underbar mysfredag med familjen Lander/Löfgren. Självklart stod tacos och "så skalldet låta" på schemat.

Jag minns själv när jag var liten och det var "razzel" eller "nöjesfabriken" på TV. Vi myste och grillade korv i den öppna spisen och sedan var alla tvungna att titta på när jag dansade till musiken på TV´n. Gärna utklädd med mammas alla sjalar och speciellt den som var i guld.

Ja och nu har en ny generation vuxit upp och tar plats. Nu är det Stella och Nisse som står för showen...


  Tänk så underbart. Kan verkligen se dom på skoldiscot om några år...


I dag har Pär varit borta på Herraktiviteter. Allt är hemligt förståss men jag och några av de andra fruarna vet nog allt mer än vad de tror  


Så dagen har faktiskt spenderats i köket rensandets, diskandes, bakandes och matlagandes....

   


Det blev en kycklinggratäng med ädelost och spenat.

Till efterätt en kladdkaka!!! Det ni! Och den blev varken bränd, hårt eller full med klumpar. Det ni! Det trodde ni väl inte, att fru Mollstedt kunde slå till och lyckas i köket med bakningen.


Nu skall jag intaga soffan med mina barn och öppna den stora godispåsen....


Kram till er alla där ute!


Ovido - Quiz & Flashcards