Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Rospiggen och nässpray

Av Jonna - 9 september 2012 10:30

Söndag morgon, känner mig som om en traktor med dyngsläp har kört över mig.

Till frukost blev det nässpray och alvedon och det sköjdes ner med lite kaffe och macka...

Sitter nu och samlar kraft för att ta mig till stallet.

Det är städdag i dag. Min Pär och några andra eldsjälar har tagit på sig att försöka få meddlemarna mer engagerade i klubben och dess behov, som tex städning.

Jag hoppas verkligen inte att det blir lika tomt på folk som förra året nunär de verkligen slitit.

Nej fram med arbetsbyxor, handskar och lite verktyg. Kavla upp ärmarna och hjälp till!!!


När jag satt här vid datorn i dag scrollade jag fram en bild som jag sparade tidigare i sommras.

 

Här är hon!

Rospiggen 28, det är henne vi drömmer om. Det är med henne vi vill spendera sommrarna. Kanske även en tidig vår eller en sen höst. Vi skulle ta hand om henne så bra.... Om vi bara fick möjlighet att köpa henne...

Tyvärr finns det bara 250 st i Sverige så chansen är ganska liten. Deesutom har jag hört på ryktesvägen att hon även kostar en massa pengar.

Men drömma får man det vet jag.

Nu i sommar har vi kollat runt en del, och vi har insett att det inte kommer att bli lätt heller om vi får möjlighet att köpa båt.

Detta med båtplats verkar vara ett gissel. Alla hamnar vi kontaktat har antingen en kö på ca 4-10 år eller så vill de inte ha motorbåtar. suck.

Då kan man undra om man skall starta projekt båtplatsjakt eller båtjakt först??


Kram på er där ute!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna - 21 juli 2018 11:01

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0966245068"

Av Jonna - 13 oktober 2017 08:44

Det har gått tre år sedan jag bloggade sist.Tiden bara springer iväg. Mycket har hänt och allt man gått igenom ger lärdomar och erfarenheter man sedan bär med sig. Att stanna upp och andas har jag blivit bättre på. Men mitt i all denna "visdom" och e...

Av Jonna - 13 december 2014 22:20

Uppallad i soffan med one piecen på.Bredvid mig ligger Nisse under en filt och myser. Det är Star Wars på TV. Episode 2. Tänk att detta fortfarande funkar. När jag var liten lekte vi star wars. Tyvärr fick jag aldrig vara Leia. Det skulle alltid en a...

Av Jonna - 12 december 2014 23:57

        Halloj!  Sömnlös i sängen efter en lång dag.  Har försökt att hitta någon slags julstämning. Julmusik i bakgrunden och ångra pepparkakor har dekorerats.  Men efter att ha spenderat halva dagen på sjukan med Nisse och sedan mutat h...

Av Jonna - 11 december 2014 15:21

Trodde allt skulle bli bra igen. Trodde Nisse hade passerat det värsta och att han snart skulle komma tillbaka till skola, träning och vardag. Han skulle bara få några veckor på sig så skulle vi köra på som vanligt. Men det blev tvärnit. Från att b...

Ovido - Quiz & Flashcards