Direktlänk till inlägg 24 november 2011

LCHF here I come!

Av Jonna - 24 november 2011 21:33

LCHF ja nu är det dags.
Måste göra något åt det, finns ingen utväg. Har kommit till en återvändsgränd. Har landat och insett att det kommer bara bli värre om jag fortsätter. Jag är 36 år, väger X kg, äter flera mediciner varje dag, har konstant värk i rygg och fötter, trött, nu får det vara nog.
LCHF ja vi (jag och Pär) har gått under denna metod under ca 3 veckor nu. Ja det går ganska bra. Frukosten är värst, jag är ju en riktig smörgåsbrud så är det bara. Men jag skall inte klaga. Det är faktiskt helt ok.
Det gäller bara att ha lite fantasi.
Pär är otrolig mitt i allt detta. Han sprudlar av entusiasm om olika middagar och hur vi skall handla.
Närsta steg är att få igång hullet. Ja jag skall gå ut och gå, ja jag skall rida mer ja ja. Men låt mig få göra det i min egen takt...


Hon den där nya väntar i horisonten med att få ta över stafettpinnen om mitt liv.


För några dagar sedan drömmde jag att jag bara vaknade en morgon och var smal. Jag hade den där kroppen som när jag var 16 år.
Jag vet att jag aldrig kommer att komma dit, faktiskt inte ens i närheten. Men det är inte något jag strävar efter heller. Jag vill bara må bra, jag vill orka springa och cykla med mina barn, jag vill bli friskare. Men självklart vill jag ju också känna mig någorlunda bekväm i sommarkläder.


Jag vill också säga att jag inte kommer att älta detta utan det kommer bli en del av mitt liv. Och det kommer ta tid att ställa in allt och det får det göra. Faktiskt!!


Kram på er alla där ute

 
 
Lena

Lena

24 november 2011 22:09

Heja på! Jag känner flera som gått ner 14 - 30 kg i vikt och mår så mycket bättre nu. Tack vare LCHF. Så heja på!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Jonna

24 november 2011 22:20

Åh vad kul med lite nya läsare!!
Tack!

 
Ingen bild

Liselott

24 november 2011 22:13

Vad duktig du är!! Kan du inte sparka igång mig med??
Kraaam Liselott

Jonna

24 november 2011 22:20

Tack! Faktum är att det inte är speciellt svårt. Orkar man bara i 3-4 dagar så förvinner nästan allt sötsug. Simsalabim!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna - 21 juli 2018 11:01

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0966245068"

Av Jonna - 13 oktober 2017 08:44

Det har gått tre år sedan jag bloggade sist.Tiden bara springer iväg. Mycket har hänt och allt man gått igenom ger lärdomar och erfarenheter man sedan bär med sig. Att stanna upp och andas har jag blivit bättre på. Men mitt i all denna "visdom" och e...

Av Jonna - 13 december 2014 22:20

Uppallad i soffan med one piecen på.Bredvid mig ligger Nisse under en filt och myser. Det är Star Wars på TV. Episode 2. Tänk att detta fortfarande funkar. När jag var liten lekte vi star wars. Tyvärr fick jag aldrig vara Leia. Det skulle alltid en a...

Av Jonna - 12 december 2014 23:57

        Halloj!  Sömnlös i sängen efter en lång dag.  Har försökt att hitta någon slags julstämning. Julmusik i bakgrunden och ångra pepparkakor har dekorerats.  Men efter att ha spenderat halva dagen på sjukan med Nisse och sedan mutat h...

Av Jonna - 11 december 2014 15:21

Trodde allt skulle bli bra igen. Trodde Nisse hade passerat det värsta och att han snart skulle komma tillbaka till skola, träning och vardag. Han skulle bara få några veckor på sig så skulle vi köra på som vanligt. Men det blev tvärnit. Från att b...

Ovido - Quiz & Flashcards