Alla inlägg under november 2011

Av Jonna - 15 november 2011 19:46

Hur dum är man??? Kallas det martyr eller ren idioti????

Har levt efter LCHF i snart på veckor. Och vad gör ja????

Jag ställer mig och bakar bullar!! Jag som aldrig bakar!!! Magen skrek och hjärnan tjöt men jag stod emot... Svetten lackade medan de nygräddade bullarna svalnade på bänken.
Hur tänkte jag???


  


Jag försökte mig också på en sorts LCHF moccakaka, men av någon konstig anledning tyckte jag inte den bilden passade sig här på denna sofistikerade blogg... Den bruna massan såg mer ut som.....ja jag saknar ord..
Som den lilla pricken på i:et så fick Emma baka muffins också...


 


Ja på lördag nalkas det kalas då min lille prins fyller 6 år. Vi tänkte köra allt firande på en gång, och dessutom slänga in lördagens melodikryss på schemat... he he. Morgonkalas, grabb-bowling och släktkalas!! Åh vad han skall sova gott på natten sen.
Men hallå 6 år!!!

Vattnet gick i Borlänge, värkarbetet började i Hällefors och ut kom han efter lite om och men i Karlstad. Berest pojk det där.

Han är min prins, han är min ängel och framför allt är han min gudagåva...

Kram på er alla där ute!!

Av Jonna - 14 november 2011 20:52

Tänk att vi klarade oss  ända till mitten av November innan vabbandet tog fart. Det är Nisse som har fått för sig att få lite feber, inget allvarligt men har man feber så har man. Sen vet vi av erfarenhet att vi måste låta honom ta det lugnt i början av förkylningstider, annars kan det bli kämpigt längre fram.

Så dagen har bestått av lek, mys, bakning och lite annat.
När mannen kom hem fick jag lite avlösning i lekandet. Mannen och sonen har ju ett gemensamt intresse i form av Wii, själv tycker jag nog att det finns mycket annat man kan hitta på än att fasta i en massa spel.
Själv tog jag på mig arbetshandskarna och gav mig ut i mörkret för att kratta. Mörkt, tyst och med frisk novemberluft det är grejer det!!

Av febertermometern att dömma så lär jag vara hemma i morgon också...
Skall försöka hitta på lite mer mysgrejer med lille mannen då.
Nu skall fru Mollstedt surfa nätet efter lite julklappar, skall tipsa tomten om lite som jag önskar mig också.

Kram på er alla där ute!

Av Jonna - 12 november 2011 23:33

En tid har passerat och med det en massa vardag. Det är inte klokt vad tiden går fort.

Länge tänkte vi   nja det är allt ett bra tag kvar till Nisse fyller år, det är ju inte förren nära jul....

Men så plötsligt!!! VA det är ju nästa vecka ju!!"!

På en kväll fixades det inbjudningar, bokades kalas och hej och hå vad mycket som skulle fixas..

Men just det, paket??? Vad skall han få? Har en slags hatkärlek till alla dessa saker. Visst är det kul att ge bort saker men tyvärr är det mesta som finns i leksaks affärerna bara (ursäkta språket) skit. Billig plast och allt är bara baserat på krig, fighter, våld och annat mindre kul. Ja jag vet att jag låter som en bitter surtant men det struntar jag i. Annat var det när jag var liten. Då lekte man mer ute. Leksakerna som fanns då var liksom inte lika "klara" . Då fanns det utrymme för fantasi och egna byggnationer. Nu är liksom allt klart. Tillockmed legot är klart. Nisse önskade sig en polisbåt i lego, och ja den var klar. Man kunde sätta på sirén bitar och lite annat jox. Resten var klart. Priset var "bara" 500:- , som hittat!!!

Nej du den här modern kommer försöka hitta riktiga saker. Sånt som man kan använda och leka med. Kanske en gråsten? ha ha nej så enkelt skall det inte vara.

Jag får lov att återkomma med vad vi hittar på.


Jag måste bjuda på en liten läckerbit.

Får jag presentera min man "the worm"!!

 

Ja Pär och vännen Tony (tillika Nisses gudfar) skulle bege sig på en liten fisketur i ekshärad, ja måste man ju liksom prova utrustningen först. Även fast det inte blev så mycket fisk tror jag att de haft det trevligt då mannen var mycket nöjd när han kom hem igen. Tycker det är bra att han beger sig på lite äventyr med sina små kompisar.Det behöver alla karlar stora som små.


I Fredags var det ingen vanlig dag, för det var vara med Maya dag, hurra hurra hurra.

Maya är en av mina två guddöttrar. Hon är nu sju år. Vi har inte riktigt haft tillfälle att fira denna dag förren nu.

Men nu skulle det ske...

Vi hämtade henne från skolan, hemma väntade det våfflor med massa grädde och jordgubbssylt.

(själv fick jag äran att njuta av ångorna)

Eftermiddagen gick åt att tillsammans med Emma fnittra i tjejrummet och prova lite olika frisyrer. När klockan drog ihop sig mot 4 var det dags att bege sig mot stallet. Maya fick låna ridbyxor oxh ridstövlar av Nisse.

Först skulle den gemensamma vännen Tilde rida. Sen skulle Maya och Emma jobba lite med att mocka och borsta lite.

Medan förberedelserna för Emmas ridpass började passade jag på att prata med en av ridlärarna om att Maya skulle få rida lite. Jovisst det var inga problem. Maya fick sitta upp på Zindo som är stallets minsta häst. Ritten skedde utomhus men det gjorde inget då Mayas leende lyste upp på hela stallbacken.
Tror nog hon var ganska nöjd när vi lämnade hem henne med ett litet rosa födelsedagspaket under armen.

I paketet fanns Tobbes trollerier. Hoppas det var till belåtelse??

Här kommer lite bilder från kvällen....

      

    


Här en liten bild på Maya och Emmas älskling Lady Axa.



Zindo!!


Ha nu en underbar söndag!!

Kram på er alla där ute!!

Ovido - Quiz & Flashcards