Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Jonna - 10 februari 2011 22:12

I dag har Emma för första gången någonsin suttit och skrattat när hon tränat på sina engelska glosor.

Fick av en vän ett tips på en sida på nätet.

Här kan man efter en inloggning lägga in sina glosor. Programmet sparar sedan orden och gör om dem så de kan användas i olika spel på datorn, allt från hänga gubbe till memory.

Emma har ju sedan en tid fått diagnosen dyslexi och har särskilt svårt med engelskan. Detta är ett stort orosmoment i vårat hem då hon så gärna vill och försöker men det bara inte vill sätta sig.

Men efter att ha suttit någon timme framför datorn så ger jag mig katten på att läxförhöret går bra i morgon!!! Åh vad spännande.



Av Jonna - 10 februari 2011 21:45

Efter en lugn kväll kommer jag plötsligt på mig själv gå igenom bilderna på min telefon. Nu hör det till saken att min älskade Nisse älskar att sitta och greja med min telefon, speciellt när ha sitter i kundvagnen på Kvantum.

Döm om min förvåning när jag hittar dessa foton tagna av herrn själv...


      



  


Ja nu sitter jag här och fånler.

Han är mitt allt, hur fånig han är är.


Kram på er alla där ute.

Ovido - Quiz & Flashcards