Alla inlägg den 26 september 2011

Av Jonna - 26 september 2011 20:58

Fritidsaktiviteter.

Ja det är ett ämne bara för sig. När jag var liten så fick jag testa på alla möjliga olika aktiviteter. Allt för att kanske hitta min grej. Tyvärr blev det ingen direkt atlet av mig men erfarenheter har jag minsann.
Här är några exempel på min aktiva karriär som idrottskvinna;
- Segling

- Ridning

- Bågskytte

- Handboll

- Dans, Rock´n roll och bugg

- Fotboll

- Simning

- Golf

- Hockey

- Innebandy

- Simhopp

- Slalom

- Längdåkning

- Jazzdans

- Gymping

      mm

 Så kan ni förstå hur det med all denna idrottskunskap i bagaget kunde bli så att mitt liv i dag ser ut som det gör? Totalt idrottsfritt! Okej lite ridning då och då men annars inget. Har jag någon längtan då? Jo det kan man säga, skulle vilja ha hållit fast vid någon av sporterna kanske så att jag i dag hade haft en något bättre fysik. Nej visst är det aldrig försent men det är fasen inte lätt att få igång denna kroppen, det vill jag lova. Många är dem som försökt, men det har alltid slutat i någon slags förnedring. Nej jag har sakta börjat inse att det blir nog ingen Carolina Klyft eller Malin Bayard av mig. Jobbigt att inse men fakta är fakta.

Annat är det för nästa generation.

Att Emma lever för sina hästar är det väl ingen som funderar på längre, men Nisse då?
När han var liten och vi bodde i Borlänge var hans stora grej allt som hade med babysim och minisim att göra. Skulle gärna velat fortsätta med detta men i denna stan finns det ingen möjlighet. Vilket jag skulle kalla skandal!!! Visst har vi det berömda söndagssimmet men hallå vad är det för verksamhet? Totalt opersonligt och en otrolig hets. Nej tack, sport skall vara kul!


Nisse har nog mer fastnat för fotboll! I fredags var det avslutning.

  Och som sig bör var det pampigt. Med en festis i ena handen och en ÄKTA GULDMEDALJ i andra handen konstaterade Nisse att Fotboll det är härligt det!


Nu i söndags var det dags för en ny aktivitet.
BANDY eller som man blivit tillsagd att man skall säga INNEBANDY.
Klubba hade han fått av morbror Viktor sedan tidigare, nu skulle det inhandlas glasögon. Platsen var Skattkärrskolan och kompisarna var många.
SKITKUL som Nisse skrek några gånger när han sprang förbi mig.

    Då återstår det bara att se om han håller fast vid denna skitroliga sport eller om han får in siktet på något annat.
Planerna är att han skall få gå skridskoskola och sedan börja rida efter jul.

Kram på er alla där ute!!

Ovido - Quiz & Flashcards