Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Jonna - 16 oktober 2012 22:13

Varför är det där med att hävda sig så viktigt för vissa människor?

Ja jag menar detta med att hela tiden bevisa sig med matriella ting.

Titta, mina barn har bara märkeskläder, men de är ju SÅ bra!!

Titta, vi skall renovera fast huset är nybyggt, ja man måste ju!!

Titta, nu skall vi byta bil. Och törstig är den också!!

Titta, nu skall vi resa, resa, resa!!

Titta, vi äter ute igen, ja orkar bara inte laga mat!!


Hur kan folk leva så här? Mår de bättre då?

Mår man bättre av att skrövla och mula folk med hur bra de har de med pengar?


Någon sa till mig att det finns inga som dagens föräldrar som är så belånade.

Om detta stämmer är det ju riktigt skrämmande.

Självklart unnar jag andra att spendera sina pengar men ibland kan man fundera på hur de prioritetar.

Och framför allt till vilken bekostnad.


Vi är ju en ganska normal familj med normal inkomst men det finns inte i våran värld att resa, köpa märkeskläder eller köpa häst. Nix inte här inte.


Tyvärr ser man allt för ofta att dagens barn och ungdomar får en skev bild på hur det normala är.

Deras lägstanivå kan ofta vara en illusion som deras föräldrar skapat för att hävda sig för i sin tur omgivning.

Jisses, hur skall detta sluta?


Ja i detta hemmet är det familjetiden mycket viktigare än en canadian goose jacka, USA resa och Ipads tillsammans.

Även om detta ibland skulle vara trevligt.


Huuu nej nu skall jag lugna ner mig och hoppa ner i lopplådan. Upp tidigt i morgon!


Kram på er där ute!


Ovido - Quiz & Flashcards