Alla inlägg den 3 december 2010

Av Jonna - 3 december 2010 22:30

Helg, jag älskar helgen. Det är det bästa med veckan. Äntligen få vara med familjen och bara mysa och inte ha några måsten. Sovmorgon, glada barn, god mat, fint väder och underbara vänner. Visst har jag en underbart vacker och romantisk bild av veckans slut?

Ja oftast stämmer mycket överens men sällan allt. Denna helgen skall vi tex till farbror Roger och kolla statusen på min och makens ögon. Anar ugglor i mossen när jag inte kan läsa textremsan på TV´n längre. Pär har helt enkelt slitit ut sina brillor och behöver nya, hoppas han skaffar lite coola och mer markerade denna gång. Vi får se om han törs…. J

Söndagen skall vi stå i cafeterian på KRK. Det är brukshundsklubben som har tävlingar i manegen så vi skall sälja mat, godis och en massa dricka. Det skall kalasas också. Tilde, våran nya lilla grannfröken skall ha barnkalas på leklandet. KUL!

Vi skall även försöka få in lite umgänge med familjen Lander/Löfgren. Saknar dem!

Ja det blir nog inte så mycket av det där med sovmorgon och sammetslena romantiska känslor denna helg. Ja ja jag får hoppas på nästa… Men just det då har ju Pär pojkkväll och sen är det Luciashow i stallet. Ja det kanske finns en ledig helg någon gång framme i vår eller så. Skall bannemig boka en helg då inget annat får bokas AV NÅGON i familjen. Då skall ta mig fasen alla sitta hemma och vara jäkligt glada för det också. Då skall vi fasen mysa, så det så!!!

(Andhämtning)


Fredagar är jag än så länge ledig. Jag har under några fredagar därav fått möjligheten att få låna världens häftigaste Filippa. Eller Choori som hon hellre lyssnar till. Vi har lekt, sovit, lagat mat. Sen kom Stella och då tog jag alla fyra barnen till stallet på en liten tur. Emmas sköthäst Lady fyller 12 år i dag och detta skulle naturligtvis firas med morötter, socker, knäckebröd och en massa sång.

Sen bar det iväg till Ica för att inhandla den obligatoriska fredagstacosen. Ja så nu sitter vi här hela familjen och bara jäser. Att man aldrig lär sig att äta tacos med måtta. Men jäkligt gott är det. Morgonrocken på och de rosa ull-tofflorna på fötterna. Jag älskar helgen!!

  



                   

Ovido - Quiz & Flashcards