Alla inlägg den 13 december 2010

Av Jonna - 13 december 2010 22:42

Sankta Lucia!!

Har en slags hatkärlek till denna högtid.

Visst är det fint med sång, uppklädda barn, ljus och massa mys men...

På min förskola valde vi att vara utomhus i år. Allt för att slippa trängseln, hyseriska barn som plötsligt får syn på sina föräldrar. Men inte minst för att det kräk, löss och influensa tider. Tyckte själv att det var en superidé.

När vi bodde i Borlänge hade vi firandet ute och det blev succé.

Alla i arbetslaget hade laddat för detta. Visst var det lite kallt ute men det finns väl kläder som värmer eller? Vi tände brasa och hängde upp egengjorda lyktor i träden. Mysigt som bara den. De minsta barnen drog vi i en skrinda prydd med glitter. Barnen hade alla fjärilar i magen och det hela gick jättebra.

Men tyvärr skall det alltid finnas några som aldrig blir nöjda.

Nu är det säkert så att många av mina vänner som själva är pedagoger som läser detta som känner igen sig.

Visst alla kan inte tycka om allt vi gör, men snälla...

Det är som om de letar efter fel hela tiden. De har så svårt att se till barnen och verksamheten. Men jag då, jag har ju inga vinterskor, jag kommer frysa när jag står där.

Ja mycket skall man höra innan öronen faller av.... :)


Har även varit på Luciauppvisning på Nisses förskola.

Det var jättefint (även om det var inomhus ;)) Nisse var pepparkaka och sjöng om "Staffan var en stallegren"

Det åts kaka och dracks kaffe.

Det är så kul, vi är massor av föräldrar som känner varandra mycket väl. Några av oss är barndomskamrater och andra är nytillkomna, men fasen vad mysigt vi har tillsammans. Våra barn är i liknande åldrar så jag ser mycket fram emot de kommande åren med mycket bus och skratt mellan alla husknutarna här i Alster.

Hoppas de andra känner som jag, det verkar så i alla fall.



Tack alla och ha en skön natts sömn!!

"Elva nätter före jul"

Av Jonna - 13 december 2010 22:00

Fick just en knäpp idé!

Tänk om man skulle skaffa sig en cykeltrampbil. Ja en trampbil fast för fyra personer. Har sett några på nätet. Skulle vara så bra när det är kalastider här runt om i Alster, eller när man åker ner till stranden. Tänk vad mysigt att samsas hela familjen och åka tillsammans.

Blev faktiskt heltänd på ideén. Finns det någon där ute i cybervärlden som vet vart man kan få tag i någon?



Kram!  

Ovido - Quiz & Flashcards