Alla inlägg den 4 december 2010

Av Jonna - 4 december 2010 17:18

Vilka svåra dilemman man står inför ibland…

Har varit hos farbror Roger i Filipstad och kollat mina och Pärs ögon. Det var som vi redan viste att det fanns behov av glasögon. Men när det var dags för att kolla bågar blev det genast svårare. Pär hittade sina direkt. Ett par klassiska brun/svarta brillor. Men jag å andra sidan kunde naturligtvis inte bestämma mig. För att försvåra det lite kan man säga att jag har något av en deformerad skalle med långt till öronen och en näsrot hög som en snövall i Piteå. Nej med de förutsättningarna var det inte lätt. Roger och Pär hejade glatt på medan jag med letade mellan alla ursnygga bågarna som inte ville sitta på mitt ansikte. Efter en lång stund hittade jag ett par som satt jäkligt skönt men som inte kanske var min stil. Ytterligare ett par hittades, i stål. Dessa var lite mer tuffa men kanske inte satt lika skönt. HHmmm jag fick låna med mig dessa hem för att fundera…

 

Trodde när jag satt i bilen på väg hem att jag hade bestämt mig men icke. UUUhhh vet inte allt hur jag skall göra.

Egentligen tycker jag att det är väldigt snyggt med brillor, de fungerar nästan som ett smycke. Folk som har dem ser mer klädda ut, mer tilltänkta. Men på mig ser de oftast inte kloka ut.

Tycker inte om att ha saker hängande eller sittandes på mig. Tar gärna på mig klockor och smycken, men efter ett tag ligger de i fickan eller på en annan olämplig plats. Blir lite nopprig av allt. Men snyggt är det.  

Ovido - Quiz & Flashcards