Alla inlägg den 10 december 2010

Av Jonna - 10 december 2010 23:52

Fru Mollstedt har bränt sig på vaderna, på baksidan. Nej jag har inte varit utomlands. Nej jag har inte solat solarium. Och nej jag har inte vandrat in i någon kamin eller ung. Jag har ännu en gång fallit för min fåfänga att raka benen under vintertiden. Tycker att det är ganska gött att ha lena ben även om man lever i långkalsonger och överdragsbyxor.

 

Jaha och hur bränner man sig på sina ben då?

Jo jag är för feg för att använda vax. Mina rakhyvlar biter inte på min päls på benen. Ja jag har provat att använda en sån där idiotmaskin som någon tyrannkarl måste ha kommit på. En sån där som drar upp håren med rötterna och allt. Fy fasen. Ja vad återstår? Jo cremé. Jag har använt den i flera år så man tycker att jag skulle lära mig någon gång, men icke!!

 

Man smörjer rikligt in de partier man vill avlägsna håret ifrån. Inte i ansiktet bara, mycket farligt ja jag vet men det struntar jag i. Det är enda sättet att ansa i fejan. Men just där verkar det faktiskt fungera. På benen däremot är det svårare. Skulle ta mig en dusch nu på kvällen efter en underbar men jäkligt varm pepparkaksbakskväll hos Klas och Frida. Och jäklar vad det sved på benen. Det är nu cirka 8 timmar sedan jag använde cremén. Tittade ner och upptäckte att jag är rödflammig och till och med har några blåsor. Inte bra va?

 

Ja men hur skall en kvinna göra för att försöka bli lite snygg om benen då?

Nej just det, skall man vara fin får man lida pin, eller?

 

Här kommer några bilder från kvällen.

Tack Klas och Frida för en underbar kväll!!!

 

Ha det bra där ute!!!

Jonna

 

              

Av Jonna - 10 december 2010 09:27

Hallå där!

Nej jag vet att det inte blev något bloggande i går. Hade inte riktigt ork. Men jag laddar för ett inlägg senare i dag!!

Jonna

Ovido - Quiz & Flashcards