Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Rosé och barnsäng.

Av Jonna - 30 december 2010 21:23

Nytt år, nya möjligheter, nya chanser som skall fångas och förverkligas. Hoppas det finns energi till att ta tag i allt man vill. Det gångna året har varit kletigt, segt och med massor av frustration. Det jobbigaste har varit att jag har velat så mycket, planerat så mycket men alltid blivigt besviken, gång på gång. Alltid för att jag själv inte har klarat av de olika momenten. Ångest, trötthet och yrsel.

Jag ser fram emot det nya året, men jag tänker inte lägga ribban så högt den här gången. Skall istället försöka se glädjen i det som jag lyckas genomföra. Har tränat och tycker att jag har lyckats ganska bra.

Små små projekt har jag lyckats att få igång och jag har gett mig dän på att genomföra dem också.

I dag har jag tex. börjat slipa på en möbel här hemma. Den skall bli vit och sedan bli placerad i våran långa tråkiga hall. Skall sedan försöka hitta en fin stol att ha till den.


Men jag känner att det är så mycket att göra inredningsmässigt. Slipa, måla, sy och bara det att hitta på. Är det någon där ute i cybervärlden som vill offra en slant, några idéer eller ett handtag så tas det tacksamt emot. Kanske mot en enkel matbit med ett glas och en pratstund.

Oj vad desperat jag lät nu. Det var inte meningen.

Känner bara att jag skulle vilja bli klar med något rum snart. Just nu klurar jag på en säng till Nisse.

Vill att det skall bli mysigt grabbigt och inbjudande. Men utrymme och plats för lego-plattan på hjul är också viktigt.


Just nu sippar jag på lite rosé. Tänker lite på den kommande sommaren. Kommer på mig själv att sitta och småle. Grill, sol, ledighet, glädje, bad och båt. Åh vad jag längtar. Skall bli så underbart. Missade liksom stora delar av förra sommaren.


Kram på er alla där ute!!

 
 
Ingen bild

Jonsson

30 december 2010 22:18

Vill du ha hjälp att måla och slipa är jag alltid frivillig!

Jonna

30 december 2010 22:31

Trevligt Jonsson, du är välkommen! :)

 
Elin

Elin

10 januari 2011 10:41

Hej hej!
Kænner precis samma som du att det ær så mycket som ska fixas och gøras nær man gør om hemma. Vi har precis blivit færdiga med vårt køk och håller på med det sista i sovrummet. Efter det blir det hallen och till sommaren kontoret. Vill du ha nån hjælp med inspiration eller vart saker kan finnas, kan jag hjælpa dig så gott jag kan, men behøver nog lite mer precis information om vad det ær du søker:)
Ha en fin dag!
Elin

http://www.thisisnothollywood.bloggplatsen,se

Jonna

10 januari 2011 12:14

Åh vad bra!
Skall tänka till lite och så hör jag av mig!!
Tack på förhand!

 
Ingen bild

Elin

19 januari 2011 19:09

Hur går det med tænkadet på barnsængen?:)

Har kollat runt lite, men det ær lite svårt nær man inte alls vet, vare sig vad du tænkt dig och æven vilken prisklass:)

Ha en fin kvæll!
Elin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonna - 21 juli 2018 11:01

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 0966245068"

Av Jonna - 13 oktober 2017 08:44

Det har gått tre år sedan jag bloggade sist.Tiden bara springer iväg. Mycket har hänt och allt man gått igenom ger lärdomar och erfarenheter man sedan bär med sig. Att stanna upp och andas har jag blivit bättre på. Men mitt i all denna "visdom" och e...

Av Jonna - 13 december 2014 22:20

Uppallad i soffan med one piecen på.Bredvid mig ligger Nisse under en filt och myser. Det är Star Wars på TV. Episode 2. Tänk att detta fortfarande funkar. När jag var liten lekte vi star wars. Tyvärr fick jag aldrig vara Leia. Det skulle alltid en a...

Av Jonna - 12 december 2014 23:57

        Halloj!  Sömnlös i sängen efter en lång dag.  Har försökt att hitta någon slags julstämning. Julmusik i bakgrunden och ångra pepparkakor har dekorerats.  Men efter att ha spenderat halva dagen på sjukan med Nisse och sedan mutat h...

Av Jonna - 11 december 2014 15:21

Trodde allt skulle bli bra igen. Trodde Nisse hade passerat det värsta och att han snart skulle komma tillbaka till skola, träning och vardag. Han skulle bara få några veckor på sig så skulle vi köra på som vanligt. Men det blev tvärnit. Från att b...

Ovido - Quiz & Flashcards